Uploaded January 12, 2020

Recorded January 2020

3.0
6.0

near Sorède, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Sureda (Sorède) Catalunya Nord.

Sortim de l'aparcament que està al costat de la residencia d'avis de Sureda i seguim la pista asfaltada que va a la Vallée Heureuse (Vall Feliç) en direcció a Llevant, fins trobar per la cara Sud una cruïlla. Aquí seguirem una vella pista forestal tot creuant una tanca.
Seguirem el camí del Puig Neulós (pal indicatiu). És un camí fressat i senyalitzat amb pintura groga, que ens pujarà al Puig Neulós, tot passant per la Collada de les Pomeres. En tota les cruïlles trobareu pals indicatius.
El Puig Neulós, és un mirador de 360º graus, amb molt bones vistes sobre l'Alt Empordà, el Rosselló i el Pirineu Oriental. Un cop visitat anirem per la pista que marxa a Llevant (estem sobre el GR 10 (pintura vermella i blanca), pel darrera del Puig Neulós.
En acabar-se la pista, continuem pel camí que acaba de voltar el Turó del Puig Neulós i ens baixa a la Font de la Tanyareda (pal indicatiu). Aquí seguirem la pista en direcció al sud-est, fins arribar a la Font de l'Orri (pal indicatiu). Uns metres abans de la font, surt una camí (pal indicatiu de la Vall Heureuse (la Farga) que baixa en direcció nord i que seguirem.
Aquest camí està senyalitzat amb pintura groga i té algunes fites, que ens seran d'ajuda: en alguns punts cal anar amb precaució i no perdre el rastre. Aquesta Vall dels Còrrecs de la Tassió i del Maig, junt amb la Vall de la Ribera del Tallat d'en Bac, és una meravella.
En totes les cruïlles, trobareu pals indicatius que us aniran guiant fins arribar a la Farga. En arribar a baix al costat de la Ribera de Sureda, cal creuar-la per sobre de la pressa i pujar per unes escales que estan al final de la pressa i que ens permeten pujar a trobar la carretera de Sureda.
Ja només ens restarà baixar per la carretera fins arribar al nostre punt de sortida.