1.5
3.0

near El Brull, Catalunya (España)

Matagalls des de collformic (baixada per st.segimón)

Sortirem del pàrking de collformic i pujarem per les escales que hi han a l'esquerre de la carretera, just davant del restaurant. L' ascenció no tè cap truc, només haurem d'anar seguint el camí i les pilones indicatives, no tè pèrdua. Farem un parell de pujadetes i un parell de plans i de seguida ja serem a dalt del cim. Des de dalt podem contemplar en dies de bona visibilitat les illes medes i inclús Mallorca, veurem tambè el canigó i tot el pirineu fins al pre pirineu i ja més a l'esquerre Montserrat.

Després de contemplar les vistes baixarem direcció oest pel camí que ens portaria a st.Segimón,és un camí que val molt la pena perquè no és tant pedregós com el de la ruta normal i tambè perquè no el fa gaire gent o si més no no tanta com la ruta normal cosa que en dies de molta afluència aquest camí és molt més tranquil. Anirem baixant per terreny bastant herbós fins que arribarem a baix a la pista que ens portaria a st.Segimón i d'allí només ens queda tirar a l'esquerre i anar planejant, creuerem un riuet i continuarem per la pista fina a empalmar amb el camí de pujada, que aquest cop farem de baixada fins al cotxe.

Una ruta molt fàcil apte per a tothom i ideal en dies de boira a l'hivern ja que sempre hi ha inversió tèrmica.