Technical difficulty   Moderate

Recorded November 2013

1.5
3.0

near El Bruc, Catalunya (España)

Una de les rutes clàssiques per la Muntanya de Montserrat. Sempre bastant ben indicada. Sortim de PK de Can Massana i agafem la pista en pujada en direcció a santa Cecília i al Monestir. El camí es ample. A Coll de Guirló agafem un trencall per anar a visitar l'ermita de Sant Pau Vell, ben bé en ruïnes, però amb unes vistes magnífiques sobre el tram de muntanya que anirem a caminar. Tornem al coll per seguir el GR en direcció al MOnestir. DEixem a la nostra dreta el trencall que ens duu per un PR al refugi Vicens Barbé. Seguim el GR fins arribar a un trencall a la nostra dreta que ens portarà a la Roca Foradada. Impossible d'eludir la visita per la seva anomenada i per les vistes. El camí està molt malmés...molt! A dalt, a la Foradada, sempre hi passa un aire corrent terrible. Fer fotos i marxar ! Tornem al camí i ara passem per sota de la roca anomenada La Cadireta...per la seva forma. Aquesta roca la veníem veient mentres ens acostavem al trencall de la Foradada. Està ben bé damunt del camí. Seguim pel GR-172 fins a un pal indicador on agafarem un corriol marcat amb ratlles blaves. En uns minuts ja entrem a la Canal del Miracle que en un tram ben curt ens duu dalt del Coll del MIracle on tenim un esplèndit mirador sobre les roques de la zona. Hem arribat a un camí que passa per dalt de la carena. L'agafem a la nostra dreta, a l'esquerra aniríem al Montgròs i a Sant Jeroni (camí molt perdedor). Fins a Coll de Port o de Porc tenim uns 20' mal comptats de camí ben fresat, amb bosc, i amb unes vistes precioses. Coll de Porc és una cruïlla de camins. Sota del coll, en direcció a Santa Cecília hi ha una font que és de les poques que acostuma a tindre aigua...quasi sempre..excepte el dia que en necessitem de veritat, però ara no es troba en el nostre camí. Nosaltres ara ja anem de tornada, en direcció al refugi, passant pel Pas del Princep. Trobem diverses canals al notre camí que ens portarien a la Regió dels Frares Encantats o a la d'Agulles. El refugi hauria d'estar obert en caps de setmana, però ... ja se sap. Millor trucar o consultar la web de la FEEC. Aquí no hi ha aigua. Seguim el nostre camí i ens trobem un corriol a la nostra esquerra que ens portaria a l'Era dels Pallers, una regió força curiosa de visitar. Ara ve el Pas de la Portella. No es que sigui difícil...però..haurem de tirar de braços. Abans de començar a baixar la POrtella és interessant pujar a la Roca Petita de la Portella, una de les poque roques que es poden pujar sense escalar de la zona. En pocs minuts ja arribem al trencall del començament i al Coll de Guirló. Una caminada preciosa. Molt recomanable !!!