4.4
8.9

near les Corts, Catalunya (España)

Primera sortida "matinera" de l'estiu.... la calor ja apreta al migdia i a més, avui "fan" les motos a Montmeló!!!
Sortim de la Plaça Concòrdia en direcció el Pla dels Maduixers. Continuem la pujada per la pista forestal del Viver de Can Borni, i arribats a la carrereta, agafem la preciosa pista de l'esquerra cap a la Font de la Salamandra. En aquest sentit de la marxa, hem de posar peu a terra alguns trams, sobretot d'inici (escales), tram tècnic però espectacular.
Un cop al camí de Sant Cugat, al Coll de la Vinyassa, tombem a l'esquerra direcció al Tibidabo. Un cop a la carretera, baixem cap a Vallvidrera, que creuem per anar a buscar el Camí de la Santa Creu d'Olorda.
Al coll de Can Cuiàs, continuem la carretera de Vallvidrera a Molins uns 800 metres fins el Coll de les Torres. Per la pista de la dreta, llarga baixada fins a la Riera de la Salut. Continuem baixant per ella fins el desviament al Restaurant de l'Ermita de la Salut, que deixem a la nostra dreta, i continuem per un tram de pista molt bonic que ens deixa al Camí de la Salut, i que ens porta, després d’una última pujada, a la riera de Sant Just, que remuntem breument fins que per el carrer onze de setembre, entrem a Sant Just.
A Sant Just, parem per fer un bon esmorzar (hem d'omplir el dipòsit), i sortim del poble per el carrer Major. Deixem a la dreta la urbanització de La Mallola i l'escola alemanya per arribar a l'Hospital de Sant Joan de Déu, habitual camí d'entrada a Barcelona. Per la Diagonal, tornem al punt d'inici.

La ruta, a nivell tècnic, no és difícil però el tram de la Font de la Salamandra és força tècnic, amb escales i per les plujes, falta part del sender, per això aquesta valoració com a difícil.