Technical difficulty   Moderate

Recorded July 2016

2.7
5.3

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Un altre sortida per conèixer més indrets de Catalunya. Aquesta vegada, des de Santa Coloma de Farnés, per pujar a l’Argimon (100 cims). Track inspirat en companys del Wikiloc.

Sortim des de el Parc de San Salvador, on hi podem deixar el cotxe en un parking senyalitzat. El parc es un magnífic racó amb gran quantitat d’arbres (plataners en la seva majoria), fonts, aigua, monuments... Lloc molt agradable per passejar. Des de el parc, à mà esquerra agafen un corriol, que puja ferm i constant pel massís que tenim enfront. Es la ruta del Rocar. El dia es molt calorós i humit, i malgrat que es molt dora, estem frescos i el camí es ombrívol, la pujada es fa feixuga. A dalt anem trobant roques de formes i posicions ben curioses. Estan perfectament indicades amb el seu nom: “Rinoceront”, “de la Gola”, del “Carall”, “Diamant”, etc... (waypoints). Un tros de camí ben entretingut. Continuem pujant una mica més, per arribar al “Turó de les Gatoses”. A partir d’aqui un tram de pistes i baixem de cop força estona per camins arenosos, veient allà al fons l’Argimon. Al tanto, perquè entre sorra i pinassa es fàcil relliscar. La majoria de camins son al ombra entre boscos d’alzines o pins.

Baixant, arribem a les ruïnes de El Rieral (waypoint) i del que sembla un antic aqüeducte. Seria interessant conèixer la historia, servei i concepció d’aquesta antiga construcció. Ara, vorejant el torrent de Vilarràs, el caminar es fresc i agradable fins arribar a la desviació de pujada a l’Argimon. Allà, agafem l’ample pista, a ple sol, i anem pujant fins trobar un corriol que pujat directe al Santuari de la Mare de Deu d’Argimon. La pujada es dura, perquè fa molta calor, i m’estic quedant sense aigua. Compensa l’esforç doncs a dalt reposem, mengem una mica i admirem les esplèndides vistes des de el mirador.

Ens disposem a baixar, o millor, continuar pujant de seguida una força estona més, fins arribar a la Torre del Far o Turó de Sant Pere Vell (587 m). Sorprèn aquest tram, que me l’esperava més còmode. La sort es que els camins son molt ombrívols. A partir d’aquí ja anem baixant a bon ritme per pistes, més solellades, sense massa interès. Trobem el mirador de la Roca Abellera, on veiem les formes rocoses i tota la carena que hem fet.

Caminem per més pistes (alguna ample i transitada) fins el castell de Farnés (que no pugem, s’ens fa tard). D’allà agafem un sender que baixa valent durant tres quilometres fins el parc de San Salvador.

En resum, una sortida recomanada, obligada a fer algun dia, per senders molt interessants, però que s’ha fet dura per triar un dia de massa calor (bastant més de 30ºC), al menys per a mi....