Technical difficulty   Moderate

846 f
4.5
9.0

near Karā Rūd, Ardabīl (Iran)

ارایه اطلاعات بیشتر در کانال گروه اکوتوریسم ورزشی آریستو
@aristoo
مسیر پیاده روی زیبای خلخال به اسالم بعد از طی مسافت پنج کیلومتری ییلاقی ابتدایی الباقی مسیر جنگلی میباشد.
من برای بار چهارم میخواستم این مسیر را تجربه کنم.
ساعت 5 صبح 18 اردیبهشت 95 از شهر زنجان به همراه گروه کوهنوردی و گردشگری حیات و همراهی 40 نفر از همنوردان به سمت خلخال حرکت کردیم.
ساعت 9 صبح در منطقه گردشگری اندبیل از اتوبوس پیاده شدیم. طبق هماهنگی قبلی برگزار کنندگان تور قرار بود کوله ها توسط نیسان حمل گردد, محل خواب در روستای ناورود نیز تامین شده بود . به خاطر همین به همراه کوله بزرگ یک کوله یک روزه برای حمل اب و نهار و تنقلات برده بودیم و نیازی به حمل چادر نبود.
بعد از تحویل کوله ها به وانت ساعت 9:40 دقیقه پیاده روی آغاز شد. ابتدای مسیر شیب سربالایی تندی دارد به خاطر همین استارت بهتر است اهسته باشد تا همه بتوانند به راحتی این مسیر را طی کنند.
بعد از طی 11 کیلومتر به روستای ناو محل شب مانی رسیدیم(میتواید با نیسان مسیر جاده ای را تا شروع پیاده روی فردا یعنی محلی به نام دریابین طی کنید.که دارای قهوه خانه و محل برپایی کمپ و کلبه به دور از مردم محلی می باشد )
و یا میتوانید قبل از رسیدن به روستا به سمت چپ و بالا حرکت کرده و شب را در قهوه خانه یداله شب مانی داشته باشید. .
در صبح روز 19 اردیبهشت تا محل شروع پیاده روی (بعد از جابه جا کردن تنقلات و نهار روز دوم به کوله یک روزه و تحوبل کوله بزرگ به نیسان ) روز دوم حدود 8 کیلومتر نیسان سواری کردیم تا به روستای دریابین رسیدیم.به نظر اینجانب میتوانید شب مانی روستای ناو را در همین منطقه انتخاب کنید.
پیاده روی روز دوم نیز حدود 10 کیلومتر می باشد.(بدون احتساب 8 کیلومتر مسیر نیسان سواری)
بعد از حرکت نیسان به سمت روستای لاکه تاشون در اسالم مسیر جنگل نوردی روز دوم که بسیار زیباتر از جنگل نوردی روز اول میباشد شروع شد.در طول مسیر چشمه های فراوانی وجود که هم محل چشمه و هم عکس چشمه ها را در نقشه مشخص کرده ام. در یک قسمت از مسیر به علت ریزش و پرتگاه بودن بهتر است به سمت بالای جنگل بروید که با توضیحات محل مورد نظر را مشخص کرده ام.
ارایه اطلاعات بیشتر در کانال گروه اکوتوریسم ورزشی آریستو
@aristoo
دوستان عزیز اگر سوالی داشته باشند میتوانند با ایمیل اینجانب japanahi@yahoo.com و شماره تماس 09126415891 در ارتباط باشند.

22 comments

I have followed this trail  View more

Fantastic

jafar panahi May 7, 2016

در حالت کلی روش اجرای برنامه رو توضیح دادم. فقط ما ۶ نفر دو کیلومتر با نیسان رفتیم الباقی همنوردان مسیر روستای ناو تا بلبین را با نیسان رفتن

Peyman Amiri May 24, 2016

سلام شما يه مسير دیگه به نام خلخال به نارود در این سایت آپلود کردین از جایی که با علامت ییلاق مشخص شده در این جا مسیر پاکوب پایین رو انتخاب کردین ولی در مسیر دیگر از پاکوب بالایی و داخل جنگل عبور کردین ، به نظر شما کدامش مناسب تر است؟

jafar panahi May 24, 2016

شما همین مسیر را انتخاب کنید. مسیر بالایی که از داخل جنگل عبور میکنه و منظره خیلی بهتری داره(همین مسیر رو انتخاب کنید). مسیر پایینی شمارو به سمت پرتگاهی هدایت میکنه که عبور از آن برای افراد مبتدی راحت نیست.

Peyman Amiri May 24, 2016

ممنون آقای پناهی عزیز ولی منظور من قسمتی از مسیر روز اول برنامه بود ، باهاتون تماس میگیرم

شما همین آپلود سال 95 رو در نظر داشته باشید.این بهتره

Peyman Amiri May 24, 2016

از شما بابت به اشتراک گذاری مسیر وخلاصه گزارش برنامه که تهیه کردین سپاسگزارم،من هرچقدر به دوستانم گفتم که مسیر جی پی اس شما قابل اطمینان است و از روی همین مسیر ما پیمایش کنیم ولی اصرار کردن که راهنمای محلی بگیریم با این وجود فایل شما رو هم روی دستگاه خودم آپلود میکنم

jafar panahi May 24, 2016

اقاي اميري عزيز در مورد صحت مسيري كه آپلود كردم شك نكنيد. با مقايسه چند مسير ديگري كه بقيه دوستان اپلود كردن ميتونيد صحت مسير رو به دوستانتون اثبات كنيد. اگه نياز به وانت براي حمل كوله ها و همچنين راهنماي محلي داريد ميتونم شماره تلفنشونو در اختيارتون بزارم.

من براي بار سوم اين مسير رو رفتم. در مورد مسيري كه ركورد زدم شك نكنيد

Peyman Amiri Jun 7, 2016

ما برای پیمودن این مسیر از راهنمای انجمن کوهنوردان خلخال استفاده کردیم ، البته من فایل مسیر شما رو هم بروی دستگاه جی پی اسم آپلود کردم ولی متاسفانه بدلیل خطای بالای 15 متر دستگاه من در برخی از قسمت های مسیر با اختلاف زیادی از مسیر ثبت شده شما عبور کردیم

• mohammadshahravan Jun 7, 2016

با عرض سلام خدمت آقای پناهی عزیز ما برای پیمایش مسیر خلخال به اسالم از فایل جی پی اس شما استفاده کردیم در جی پی اس ما حتی یک درصد هم خطا مشاهده نشد برنامه بنحو احسنت انجام شدممنون از لطفتون بنظر من دوستان اگه بخوایید با جی پی اس گارمین مسیر رو برید با این فایل جی پی اس هیچگونه مشکلی نخواهید داشت

jafar panahi Jun 7, 2016

اقاي شهروان عزيز خوشحال شدم. ايشاله از مسيرهاي بعدي كه ركورد كردم هم استفاده و نتيجه رو اعلام فرماييد

اقاي اميري عزيز به نظرم شما توسط راهنما از يه مسير ديگه رفتين و يا اينكه نزديك به مسير ركورد شده مسير رو پيمايش كردين.
    اقاي شهروان با استفاده از همين فايل مسير رو با موفقيت پيمايش كردن

Peyman Amiri Jun 8, 2016

#mohammadshahravan جناب شهروانی دستگاه های جی پی اس در بهترین حالت هم 3 متر خطا را دارد

• mohammadshahravan Jun 9, 2016

آقای امیر عزیز با در نظر گرفتن خطاهای جی پی اس که برای مسیر های دیگه هم اتفاق می افته من برای این مسیر ممشکل خاصی نداشتم دستگاه جی پی اس من گارمین 62 بود حتی دوراهی ها رو که جی پی اس بسرعت دو راهی رو نشون نمیده من با یکی دو متر اختلاف پیدا میکردم

• Photo of Ehsan Mousavi

Ehsan Mousavi Aug 6, 2016

بسیار عالی. سپاس از اشتراک گذاری این فایل خوب. در مرداد 95 این مسیر به کمک این فایل دقیق طی شد. بنده نیز ترک این مسیر را با جزییات بیشتر آپلود کردم که امیدورام مکمل کار خوب شما باشد.

• Mrfarshad Jun 10, 2017

بسیار مفید و عالی بود

• Photo of amirbenisi

amirbenisi Nov 14, 2017

I have followed this trail  View more

مسیر طی شده در تاریخ 19 الی 21 آبان 1396

jafar panahi Nov 14, 2017

اقا بنیسی عزیز بابت ریوییو ممنونم. راستی وضعیت جنگل چطور بود؟؟ اگه میتونید چند تا از عکسها رو برام ارسال کنید. با تشکر.

• Photo of amirbenisi

amirbenisi Nov 15, 2017

آقای پناهی عزیز وضعیت آب و هوایی و جنگل بسیار مطلوب بود. تنها نکته آزار دهنده قطع درختان توسط افراد سود جو هستش .