MarcinR

799 f
1.9
3.9

near Pogoń, Województwo śląskie (Rzeczpospolita Polska)

Zaczynamy od małej rundki po Parku Schoena.  Następnie przez pobliski przejazd kolejowy przechodzimy na Środulę, gdzie możemy zobaczyć drugą część parku.
Dalej pod górę przez osiedle i w dół dochodzimy do Parku Środula. Robimy rundkę pod górkę ze stokiem narciarskim i zawracamy w stronę Sielca i centrum. Ścieżką gruntową (lub rowerową) dochodzimy do Zamku Sieleckiego.
Po krótkim spacerku po obu stronach Przemszy wychodzimy na stronę ulicy Żeromskiego, gdzie również zwiedzamy niewielki park.
Od ulicy Grota-Roweckiego przez Niepodległości i Aleję Mireckiego oraz kilka mniejszych uliczek docieramy na Stawiki, gdzie zaczyna się kolejny ciąg parków. Przez Stawiki dochodzimy do Parku na Kresowej a dalej wzdłuż Brynicy na drugą stronę trasy na Katowice do Parku Tysiąclecia w Milowicach, w których kończymy wycieczkę.

Trasa łatwa, choć dość długa (zwłaszcza w śnieżną zimę). Powrót pieszo lub komunikacją miejską.  W lecie można skorzystać z rowerów miejskich (stacje rozłożone między parkiem Środula a Kresowym).
Museum

Pałac i park Schoena

Przejazd kolejowy

Park na Okrzei

Bus stop

Przystanki autobusowe i tramwajowe Środula

Park Środula

Można zrobić przerwę na spacerki po alejkach (również z drugiej strony górki). Jest też możliwość skorzystania z toalety (ToiToi).
Sports facility

Ośrodek narciarski

Museum

Zamek Sielecki

Tuż za nim zaczyna się park...

Park Sielecki

Bridge

Most na Brynicy

Park Kresowy

W miarę możliwości warto zajrzeć do Egzotarium