Coordinates 2089

Recorded June 2016

1.1
2.2

near La Cortinada, Ordino (Andorra)

Per veure les fotos de la passejada aneu al següent enllaç :

Ruta del Ferro

VALORACIÓ GLOBAL : Passejada relaxant seguint la ruta del Ferro pel camí ral d’Ordino. Molt relaxant tot i ser tant popular.

APROXIMACIÓ : La CG 3 ens duu fins La Cortinada. Deixem el cotxe al costat de l’església ( wpt 01 ).

ORIENTACIÓ i GPS : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT Física : ( Molt fàcil )

DIFICULTAT Tècnica : ( Xupada )

PASSOS PERILLOSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la caminada.

TIPUS DE CAMÍ : Ample camí seguint el riu Valira del Nord

Font del Ferro

AIGUA : En questa caminada, trobem varies fonts referenciades amb wpts

COBERTURA GPS i Mòbil : A Andorra millor no tocar tema mòbil ni Internet 3G

DADES TÈCNIQUES : Temps en moviment : 2 Hr 03’ . Desnivell llegit 101+. El Track passat pel sedàs del Garmin Connect dona (191+).

POSSIBLES VARIANTS : La ruta es pot allargar i complicar una mica agafant la variant ( wpt 02 ) de les Bordes d’Ensegur. És una manera de fer una ruta circular ja que el track és anada i tornada.

Al fons El Serrat i Sorteny

MENJAR : Vam dinar a La Cortinada. Dues opcions : Hotel Sucara (9,90 + begudes ) o Cal Tonet ( 15 amb beguda ), també hi ha un bufet. Com sempre, res de l’altre món menjar a Andorra

BIBLIOGRAFIA : Ed Alpina , ara Piolet tenen mapes de la zona. Versió 2016

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat de la ruta, sempre em refereixo a la tècnica. La part física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva

Així en lloc d’estendre’m en una literària descripció del recorregut, intento donar la suficient informació per a que el lector sàpiga, abans de sortir, el que es trobarà a la ruta. De fet, només vull donar la informació que jo busco en una ruta penjada al wikiloc.

Diuen que una imatge val més que cent paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. Donen una bona primera visió dels llocs.

01 Cortinada 25-06-16

• SENDERS.GRUP Jul 6, 2016

Vam trobar molta gent

• MPYSERN Apr 21, 2019

Ruta de paseo siguiendo el curso del rio, dirección estación de esquí de Ordino. No precisa equipamiento de montaña.