Uploaded January 21, 2015

Recorded January 2015

1.5
3.0

near Collbató, Catalunya (España)

Avui fem 2 vies ferrades de Montserrat. Una de pujada i l'altra de baixada. Ja feia temps que ho teniem en ment i avui és el dia. Ha estat magnífic.
Comencem al Pk de Vinya Nova i agafem el camí del barranc de la Canal de les Dames. Cap problema. Arribem al inici i ens posem els "trastos". La Canal de les Dames té varis trams, a senyalar: l'entrada, que és durilla, un parell de trams amb cadenes una mica verticals i lliscosos, el tram de les grapes de plàstic que és una mica desplomat, i el tram final que té una olla molt vertical i lliscosa. Jo us recomanaria que portessiu peus de gat. Després de la ferrada agafem el camí de Coll de Pollegons, que està marcat. Després anem agafant camins i corriols marcats amb vermell, blanc o blanc-groc ...el més fàcil és que seguiu el track i fora embolics. El paissatge és preciós i a moments veiem el cim de St Jeroni. També a voltes és una mica perdedor quan atrevessem zones de roca en pujada, però ... Ja arribant al final del camí veiem la Canal del Migdia i el trencall del PR del Camí dels Francesos, que no hem d'agafar. Nosaltres hem d'anar fins dintre de la canal i començar a baixar per ella. Dintre de la canal el camí es preciós i espectacular. Fem, potser, 1 km de canal i arribem al 1er. ràpel. La baixada és impressionant, i si fos de pujada seria duríssima. Fem algun tram rapelant i algun baixant per les cordes amb nusos. He de dir que això no es tracta de una via ferrada, és una canal equipada amb cordes de nusos i algun pas amb claus. Res de cable de vida i coses de ferrada. Fem uns 7-8 ràpels i ja arribem a l'entrada de la canal on hi ha un rètol que ens indica que allí s'hauria de començar a pujar el Joc de l'Oca. La sortida la trobem una mica complicada dons no acabem de trobar el camí cap a Can Jorba i anem tirant per dintre de la cnal que està plena de rocs i desgrimpades una mica complicada a vegades. Com podem trobem un camí i arribem a Can Jorba. Ara ja agafem el camí que mena a Collbató i arribem a Vinya Nova i al nostre cotxe. Molt maco..una passada !!! Molt aconssellable i una mica dur. Ah...he de dir que s'ens ha fet una mica llarg tot plegat...ok? Moltes hores. És per tindre en compte.

3 EN RATLLA

720 m altura

907 M. COLL DE POLLEGONS

Panoràmica de la regió de la plantació: La campana i el Rave, i just en mig el Sentinella. Al fons tapada per la boira la Gorra Frigia

A COLL DE MOSSET

CANAL DEL JOC DE L'OCA

560 m altura

COLL DE MOSSET

Panoràmica del Serrat del Faraó, Serrat del Cabrit, el Xincarró i els Pallers.

GASOLINERA

PK

Puntal de l'Albarda

El Puntal de l'Albarda Castellana, darrere de l'agulla Inclinada i més cap a la dreta el Cigronet

RECTE A VINYA NOVA

Camino

RECTE. PEL LATERAL DE A2

Autovia

Serrat de la Sajolida

Vista des de dalt del serrat de la Sajolida en direcció a la serra de les Lluernes.

SORTIDA A2 576A COLLBATO

La Vinya Nova

• Photo of gilbert10

gilbert10 Mar 14, 2019

Sin seguir el track lo más normal sería perderse, ruta super completa q lo tiene todo, yo la hice sólo y mejor ir acompañado ya que cualquier fallo o tropezón puede ser fatal.

• Photo of lluisma

lluisma Mar 15, 2019

Gracias gilbert10, Montserrat es una zona que me gusta mucho para disfrutar. Celebro que te haya gustado.