Time  one hour 55 minutes

Recorded July 2016

2.5
5.0

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

X Edició de la Cursa dels Poblats Ibèrics amb certes novetats per fer-la més interessant. Sota l'organització del Club d'Esports de Muntanya de Cerdanyola, el CEM, que per cert és el club al que pertanyo, s'ha cel·lebrat aquesta edició que ha comptat amb més de 500 participants en el total de les dues distàncies proposades (10 i 16 quilòmetres); jo inconscient de mi vaig acabar apuntat a la de 16 quilòmetres.

La cursa es posava en marxa, en un dia que ja s'endevinava calurós des de bon matí, amb uns deu minuts de retard, donant-se la sortida de la cursa llarga, finalment cap a les 8 i 40. Ja des d'un principi, en el curt troç per asfalt i després per la pista paral·lela a la riera de Sant Cugat, anavem molt agrupats, ja que la pista no és massa ampla, i en entrar al parc de Collserola i deixar la pista per pujar al corriol d'accés al Puig de la Guàrdia alguns embussos eren inevitables en certs punts, però no ens enganyem, també anaven bé per no cremar-se només començar.

Un cop dalt del Puig, al capdamunt del barri de Montflorit, agafavem un estret corriol de baixada, una mica tècnic en direcció a l'àrea de lleure de Can Coll, a la que arribavem en poca estona, allà i abans de començar la segona (i la més llarga) pujada del dia hi trobavem el primer avituallament, només d'aigua. Aquesta segona pujada, de més d'un quilòmetre i mig, ens deixà a la pista de la serra d'en Fotjà, i tot planejant un trocet i fent algun troç de pujada trencador després, arribavem al punt més alt de la cursa, just en el quilòmetre 6 i mig a gairebé 300 metres d'altitud sobre el nivell del mar. Aquí hi trobavem el segon avituallament de la jornada, amb aigua, cola, fruita i gominoles, tot d'agraïr ara ja.

Per sort, ara tocava un llarg tram on es podia recuperar una mica les cames, doncs gairebé tot era baixada fins al quilòmetre 9.6, primer per un preciós corriol i després per la pista de Can Cerdà a Can Coll, que deixavem per tornar a guanyar alçada, primer de forma força tímida i per acabar de forma descarada abans de tornar a la pista de la Serra d'en Fotjà, en el mateix punt per on haviem passat en l'altra pujada llarga.

Aquesta vegada però havíem de torçar a l'esquerra i encarar un tram planer fins al proper avituallament i agafar una forta baixada que ens havia de portar fins la pista de Can Coll a Can Catà, on hi trobavem el darrer avituallament del dia, amb aigua i gominoles, i també començavem la que pensava era la darrera pujada del dia fins ser altre cop dalt del Puig de la Guàrdia, i encarar el corriol de baixada, que haviem pujat al començament de la cursa. L'organització però, amb gran criteri, va pensar que seria molt emotiu passar per dins del Poblat Ibèric, però aixó va suposar que el que altres anys era un tram planer fins a l'arribada, es va convertir en el darrer puja i baixa; la pujada curta però forta i a plè sol, i la baixada, tant bèstia que van haver de posar-nos una corda fixe per ajudar-nos. Jo he reconèixer que per mi va ser divertit fer aquest darrer tram de baixada, però la gent més "atleta" no se que devien pensar.

En deixar la corda, anavem a parar a la pista paral·lela a la riera de Sant Cugat, ja molt a prop de l'arribada, i per tant, tot i que força cansat, només quedava gaudir dels darrers metres de cursa abans de creuar la línia final.

Un agraïment a l'amic Aleix, amb qui vam compartir pràcticament tota la cursa, a trencar-ho nano!! I un record per el Carles, el Gerard i el Lluis que van fer la curta, però que en un punt o altra vam coincidir durant la prova o després d'ella.

Per cert, el post cursa espectacular amb el banyet recuperador a la piscina de Montflorit, això si que és una bona forma d'acabar una cursa.
Només em queda felicitar a l'organització per la magnífica feïna feta i com no als voluntaris sense els quals la cursa no seria possible ( gràcies especialment a la Rosa Costa i al Jordi Sunyer)

Una única cosa negativa: Una cerveseta a comptes de la organització al final és una cosa que per mi és indispensable (algú ho havia de dir).