Moving time  one hour 53 minutes

Recorded March 2019

2.3
4.6

near Vallfogona, Catalunya (España)

Quan l avi va anar a veure a la novia

avui ha estat especial, una ruta personal, ja que no he fet un vol per la muntanya. he reproduït el camí que el meu avi feia per anar a veure a la seva novia, fa molt molt temps.

Fontanills a la Vall de Bianya (Garrotxa) es troba a 800m d'altitud gairebé al cim de les Rompudes (887m).
El mas on va néixer i viure el meu avi Ramon actualment es troba en un estat força trist, el camí que hi accedeix no l'agafes si no busques el mas, del sostre no en queda res i només unes quantes parets d'aquell imponent mas s'aguanten dretes en mig de la vegetació, que se'l menja dia rera dia.

Tot i així, ha estat una experiència coneixer el mas i fer el divertiment de reproduir la ruta corrent.

El destí, el Mas de Santigosa (al Coll de Santigosa 1064m) a fla frontera entre el Ripollés, on es troba, i la Garrotxa. Aquest mas ja era un pol en la economia de fa 100 anys. A peu de carretera segueix habitat i en bon estat. La meva avia Maria devia esperar amb ansietat la visita del Ramon.

A toc d'alba començo pel final a la Collada de Santigosa. Baixo pel Bosc de Castilla, Santa Llúcia de Puigmal, les Cambres, pujo a la Collada de les Cambres fins a Fontanills per tornar faig una variant per passar per les cascades de pedra i pel Rec de Santigosa arribant a la Collada de Santigosa.

Bosc de Castilla

Collada de Santigosa, va quedant enrera

i mes enrera

Ruins

Fontanills

Collada de les Cambres

Torrent de les cascades de pedra

Waterfall

cascades de Pedra

Santa Llucia de Puigmal, ermita i font

corriol sobre el rec de Santigosa