• Photo of Mulhacén i Veleta (Sierra Nevada)

Uploaded July 30, 2012

Recorded July 2012

4.5
8.9

near Trevélez, Andalucía (España)

Un cop feta la Pedales de Granada, i aprofitant que soc per la zona, vaig a fer el Mulhacén i el Veleta, sostres de Sierra Nevada.
Dormo a Capileira a l’hostal Poqueira per 25 €. Senzill, sense tele, però té una bona piscina i està al centre.
Just del costat de l’Hostal, surten autobus llançadores cap a el Alto del Chorrillo ja que no et deixen pujar amb el cotxe. Jo vaig tenir sort i quedava una plaça lliure, però sinó, cal reservar amb antelació. Val 10 € i durant la pujada (prop d’una hora) t’expliquen 4 coses de Sierra Nevada. El primer del matí surt a les 08:30 h. Vaig tornar amb el de les 16:15 h.
La pujada al Mulhacén és molt ràpida per un camí gens complicat. Un cop d’alt, de juny es veu el Veleta, i com tenia força temps, cap allà vaig anar. Es baixa per un típic corriol dret i ple de pedres fins al refugi de la Caldera. Per sobre del llac es veu el corriol que puja per després baixar a agafar el camí ample que ens durà al Veleta.( Per l’altre banda, puja un carretera asfaltada fins el mateix cim). No es complicat però es llarg i no hi ha gens d’aigua. Un cop al Veleta, es torna pel mateix camí ample, que no el deixarem fins la parada del bus.
Anant de cara a la feina i corrent en alguns trams, només vaig arribar ½ h abans de la sortida del bus (16.15 h). Si no el següent és a les 18:00 h.