martisl

Recorded September 2015

2.8
5.6

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Itinerari que surt des de l'Àrea de la Vall i puja per la pista forestal camí de Casetes Velles. Abans de 500 m surt una pista secundària a la dreta que cal agafar fins al Coll de Lloret. Allí atenció agafar el corriol que surt més per la dreta (el de l'esquerra va més planer direcció més cap al sud i que sortiria a l'alçada de la casa forestal de la pista inicial). Aquest corriol que em d'agafar està marcat amb fites i surt al cap de 1,5 km a la pista, molt a prop de ja la cova del Vidre.
Un cop aquí continuar una mica menys d'1km per la pista fins la Font de la Llagosta i agafar un corriol a la dreta direcció l'Embarronat, on des d'allà es gaudiexen d'unes magnífiques vistes cap al Mont Caro i mola del Boix per Carlares i barranc del Regatxol per l'altre. Aquí agafar recte el corriol que continua direcció Serrassoles, en general sempre per l'àrea boscosa i antigues finques que ara serveixen de prats de pastura fins tornar a enllaçar amb pràcticament el final de la pista de Casetes Velles.
L'itinerari marca un bucle d'aproximadament 3 km que dóna la volta per totes les Serrassoles veient pràcticament tots els boscos i altres planes, fins i tot la punta de Serrassoles. Aquest però si no es vol fer l'itinerari es pot estalviar.
Finalment des de la pista abans esmentada del final de Casetes Velles es baixa per aquesta fins arribar a aquestes, es passa molt a prop del Mas de l'Andresito i el PR que puja fins la sempre bonica Portella de Calça. Finalment s'agafa un nou i frondós corriol molt ben senyalitzat que baixa cap a la Font del Paradís i novament s'arriba al punt de sortida.