zertan

Recorded August 2016

8,340 f
846 f

near Uzungöl, Trabzon (Türkiye)

Uzungöl'den kuzeye doğru sürdükten sonra Çaykara'dan yayla tırmanışına başlanıyor. Çıkışı biraz aradık, insanlara sormamıza rağmen doğru düzgün bir tarif alamadık ve biraz burada enerji kaybettik. Ama kısa sürede varılan yaylalar harika. Son durak olan Varda Yaylası'na çıkış yolu epey taşlıydı. Kamp attığımız yerdeki manzaramızın tarifi güç. Yaylada kamp öyle çok da soğuk olmuyor. Tamam bir yaz gecesi gibi değil ama normal bir kış kampı gibi. Yani yerel halkın ne dediğine çok kulak asmadan, tedbirinizi alarak yaylada çok rahat kalınabilir. Ufak bir kamp ateşi yakıp kendimizi ve psikolojimizi ısıtmamız çok iyi geldi. Çayırlara dikkat, yeşil olduklarına bakmamak gerek, çok çabuk alev alıyorlar. Neyse ki ateş konusunda yeteri kadar tecrübemiz var. Rüzgarlı da olsa sıkıntısız yaktık ateşimizi. Çadırımızı kurarken rüzgarı arkasına alacağımız bir kayanın hemen önüne kurmuştuk. Gece devam ederken rüzgarın döneceğini bilemezdik tabi ki. Üstelik oralardaki bir çobana havanın dönüp dönmeyeceğini sormama rağmen bu sürpriz çadırımızı rüzgar sınavına sokmuş oldu. Demek ki çobanlarda yanılıyormuş:) Yer yer yağmur atsa da öyle abartılacak hava koşulları yoktu.