Uploaded April 24, 2017

Recorded April 2017

2.3
4.6

near Réal, Occitanie (France)

Excursio feta a la primavera, parcialment amb raquetes.
Amb el 4 x 4 agafem una pista de terra entre Vilanova i Real ( terme de Formigueres). Trobem un tros amb neu i gel i no podem arribar a Coll de Sansa. Deixem l'auto en un revolt d'on surt un camí que puja cap a Coll de Sansa.
Sota nostre el Capcir es ben emboriat i no veiem el llac de Matemale.
Des el coll seguim un tros per la pista del Tour del Capcir, sort del track que ens fa desviar amunt enmig del bosc. Anem pujant molta estona, sense marques. Es molt solitari. Trobem una cabana de caçadors a la vora d'una roca.
Portem un gos caçador, que ens fa sortir un parell de cervols i mes amunt un isard. Sense cap dubte es una área salvatge.
Seguim pujant per bosc , amb trossos de neu. Mes endavant ens hem de posar les raquetes en una zona encarada nord. Amenaça pluja, que cau cap el sud, damunt els Puigmals i Cambra d'Ase.
Anem seguint la carena i ens treiem les raquetes per fer l'esforç final. Ja som al cim del Roc de Madres. Te unes vistes fantàstiques i noves per nosaltres, Cap al Sud veiem des el Canigó fins els Puigmals, cap a ponent les muntanyes que envolten el Carlit i el Puigperic i altres de França que no coneixem.
Al baixar ens divertim amb les raquetes i hem d'estar atents per no perdre el track.
Una excursió molt bonica en un lloc poc concorregut.