Time  7 hours one minute

Recorded January 2017

2.5
4.9

near Figols, Catalunya (España)

Itinerari (semi-circular): La Creu de Fumanya (1600 m) – Font de Cal Coix (1580 m) – Peguera (1612 m) – Cap de la Serra (1748 m) – Antiga estació de Rasos de Peguera i Creu del Cabrer (1880 m) – Rasos de Baix (2051 m) – Les Collades(1972 m) – Rasos de Dalt (2077 m) – Baga de Peguera (1900-1700 m) – Cap de la Serra (1748 m) – Peguera (1612m) – La Creu de Fumanya.

Temps efectiu: 4h50’

Gran activitat d’hivern amb raquetes després d’una gran nevada al sector oriental del Pirineu. Les nevades de sud dels dies 25 i 27 de gener van banyar de blanc tot el Pre-Pirineu català deixant gruixos de més de 20-30cm i un paisatge d’ensomni. Boscos carregats de neu i una catifa blanca que vam poder gaudir en aquest gran recorregut per la banda obaga de Rasos. Activitat realitzada amb molt bon temps, soleiat i amb temperatures pujant ràpidament a 4-5º C, la neu al principi bé, a migdia estovant-se, ja anava desprenent-se dels arbres. Alguna boireta entrant per la vall de Peguera a la tarda. Dia perfecte.

Accès per la carretera de Fumanya i Figols fins passat l’aparcament de la zona de les petjades de dinosaures (la màquina llevaneus va netejar la carretera fins poc abans de La Creu de Fumanya). Calcem raquetes i endanvant anem a buscar el bell racó amagat del poble abandonat de Peguera. Sorprenent veure’l vestit de blanc en la seva noble solitud. Un racó d’encís i amb molta historia que cal conéixer.

Fent drecera pel PR- ens endinsem al bosc per la base de l’obaga de Rasos fins arribar en flanqueig ascendent al Cap de la Serra. Grandíssimes vistes sobre la Serra d’Ensija i la Roca Gran d’en Ferrús. Al lluny Tossa d’Alp, Puigllançada i més enllà Taga i Serra Cavallera. Enllacem amb la pista que puja cap a l’antiga estació d’esquí de Rasos i la Creu del Cabrer. I de la tranquilitat i solitud de la muntanya (apart alguns altres grups de raquetistes i esquiadors) passarem al brogit escolar de la quitxalla llençant-se amb trineus per les antigues pistes de l’estació. Amunt seguirem nosaltres!!

Aprofitant els pendents trepitjats cap a Rasos de Baix primer i de Dalt després coronarem aquests amables relleus engalanats d’arbres blancs de dalt a baix.

Des de Rasos de Dalt ens atansarem de nou a la banda obaga i buscant traça oberta per altres raquetistes davallarem per la Baga de Peguera, enllaçant diferents trams de sender d’estiu ara ben trepitjats i decantant-nos cap a l’oest (vers la Baga de les Sequedes). Al final acabarem fent un recte (el pendent i la neu ho permetien) per acabar de sortir a la pista de pujada a l’antiga estació d’esquí que hàviem transitat de pujada. A partir d’aquí desfarem el mateix itinerari de pujada.

Una gran jornada del grup salvatge amb en Pastor Eléctrico i Oshiri-fuki.
poble abandonat
Sendero

• Photo of JoanAsuka

JoanAsuka Feb 15, 2017

Itinerari amb un desnivell molt progressiu i sense excessiva exigencia física. És potser més llarga que no pas complicada. Molt bona sortida!