January 5, 2020

January 2020

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Ruta llarga hivernal que ens durà a descobrir uns paratges realment impressionants d'aquesta part del Pirineu i solitaris, on des del Pic de Mulleres disfrutarem d'unes vistes esplèndides a tot el Pirineu, amb l'Aneto en primer pla.

Sortim a les 8.00h del mati des del Refugi de la Renclusa (hem fet nit aqui la nit abans) tot just quan el dia comença a despuntar. Baixem pel camí que va cap al parking de la Besurta però abans d'arribar al final d'aquest trenquem pel GR11.5 (no te perdua, una senyal indica la direcció) cap al Forau d'Aiguallut (l'Aigua que prové de l'Aneto), allà tenim un mirador per veure el 'forat' on tota l'aigua passa a ser subterrania, i un xic més enllà trobem les cascades d'Aiguallut. Un cop passada la cascada veurem un pla, el Pla d'Aiguallut i just després hem d'agafar el camí per les gorges d'acces a la vall de l'Escaleta.

A partir d'aqui la ruta esdevé solitaria, PERÒ ULL aqui!! Cuidado!! si no duem grampons i piolet no ens serà possible atravessar-lo en els mesos d'hivern. No es dificil, hi ha una paret vertical d'uns 4 o 5 m que cal pujar, pero repeteixo, aqui ens canviarem les raquetes pels crampons i piolet i travessarem la gorja sense problema.
Un cop passada la gorja tornem a posar raquetes (ja que la neu es flonja i ens ho demana) Aqui el paisatge és realment fabulos, planicies amb ibons blanques amb les muntanyes de rerefons i una gran solitud, estem fascinats per tanta bellesa.

Passem els ibons de l'escaleta per sobre fins que ara el camí comença a pujar cada cop més, la pujada a l'objectiu final es llarga, nosaltres preferim vorejar el pic per la dreta i anar avançant per la llarga pujada (en raquetes) fins l'ultim tram final, on la neu, massa gelada ja, ens demana que ens posem els grampons per atacar el tram final fins al pic.

Hem estat 6h de pujada en total però les vistes valen molt la pena, no us desanimeu i acabeu de pujar fins al final!!

Despres de gaudir de les vistes, es pot veure l'Aneto ben de prop i tot el macís de la Maladeta des d'una altra perspectiva, i estar una estona a la cresta (no fa gaire vent i el dia es bo) baixarem pel mateix camí que hem pujat, però just al tram final, en el Pla d'Aiguallut, decidim escurçar pujant pel coll de la Renclusa i baixant finalment al refugi (aquest tram el fem ja de nit, però tenim sort perquè ens acompanya una nit estrellada, molt bonica)

Arribem ben cansats però molt contents i satisfets, i just a les 19.00h, just a l'hora de sopar!

Classifico la ruta de dificil per la durada d'aquesta (11h en hivern) i el fet d'haver de canviar de raquetes a crampons i piolet en les gorges d'acces a la Vall de l'escaleta i al tram final al pic de Mulleres.

Cames i a gaudir, sempre amb seguretat!! :)