AMR_CAT

Recorded December 2013

3.8
7.5

near Espot, Catalunya (España)

Vam sortir del pàrquing de la central Hidroelèctrica que hi ha a Espot, seguint el camí que porta fins fins arribar al encreuament que pots anar cap al Refugi d'Ernest Mallafré o cap al Refugi de Josep Maria Blanc.

Un cop aquí hem anat seguint la pista forestal fins arribar a la part superior de la central hidroelèctrica, on hi ha unes magnifiques vistes de la vall de Espot. Aquí parem a fer quatre fotos. Ens seguim a tornar a posar-nos en marxa i seguim pujant i per la pista ens trobem dos cases una de pedra i després una de fusta, les quals les dos sembla que estan abandonades. Continuant arribarem fins al cap de munt de camí on aquí toca una mica el sol i fem una parada tècnica i fem un mos.

Un cop havent recuperat forces, ara toca fer una mica de descens fins arribar en un túnel que hem trobat, i continuem la pista fins arribar al encreuament del camí que és el GR que porta de Espot fins al Refugi, on hi ha també el Estany de Lladres, a partir d'aquí seguim el GR fins arribar al Refugi, cal dir que aquest tram és força pendent.

Al refugi i fem nit, cal destacar el MOLT bon tracte amb la gent del refugi l'atenció que ofereixen als allotjats i el bon menjar que fan, MAGNÍFIC. L'any demà al matí ens varem disposar a anar fins al coll de Saburo però amb la neu que hi havia i amb lo dret que era vam tinguer que tornar enrrere però havent fet unes fotos meravelloses.

Per tornar cap a espot vam seguir el GR que és molt més directe. De pujada vam tardar unes 5h a pujar i de baixada en varem tardar unes 2'5-3h.
Parking

Central Hidroelèctrica

Central Hidroelèctrica que hi ha ESPOT

Creuament de rutes alternatives

Camí que creua el GR que ve d'Espot de la ruta que venim nosaltres

Creuament R. JM Blanc i Ernest Mallafré

Creuament R. JM Blanc i Ernest Mallafré (Estany de Sant Mauricí).
Refuge

Refugi Josep Maria Blanc 2350m

Refugi Josep Maria Blanc 2350m altura.