6.1

Viewed 1935 times, downloaded 15 times

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

La primera parte en BTT es de 16km aprox. de subida. Mayoritariamente por pista hasta la zona de transición (Castell dels Moro) donde empiezan los 12km duros duros corriendo. Refugio de Coma de Vaca y vuelta a subir hasta la cima del Balandrau. Desde el pico del Balandrau, empieza una bajada vertical que pone a test los cuadríceps y de vuelta a coger de nuevo la bici. En bici se continua por la misma pista de subida pero ahora en dirección oeste hasta tomar un sendero que nos llevará por un descenso muy empinado de nuevo a Vilallonga (18km). Aunque se diga que no, para mi és más dura que la de Queralbs. Eso si, comparable en belleza del recorrido y con vistas preciosas a las cimas y valles de esta zona del pirineo oriental.

• Photo of chaichi چایچی

chaichi چایچی Jun 25, 2016

Dear forest
    for me it is surprising that anyone can run 40 kilometers in a slope with 10 degree and in 4 hours with 2000 meters gain, or maybe the Gps device recorded false .Am I wright?

• Photo of Forest

Forest Jun 25, 2016

Dear Mohamad,

the measures and time are correct, it was a grueling race I did a few years ago being in good shape. But what it might be misleading is that the first and last sections were riding a mountain bike and the running part was "only" the up and down of the two peaks that appear in the elevation graph. Even for a mountain bike I recall it was very tough indeed! :D