1.0
1.9

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Ruta de correr per la Gravolosa i St. Nazari.
La ruta ens permet visitar la fageda de la Grevolosa i la solitària ermita de Sant Nazari (ha estat recentment restaurada), envoltada de roures i boixos espectaculars.

L'ermita de St. Nazari existia ja el 1382, tenia un ermità que captava per a ella , i diuen les cròniques que es va escollir aquest lloc tan solitari i amagat per guardar-hi amb seguretat les relíquies del sant. Aquesta ermita està situada enmig d’una esplanada amb una vegetació exuberant i envoltada de roures centenaris.

Fou restaurada l’any 1.921 i més recentment l'Ermita s’ha restaurat totalment per la part exterior. Els treballs han consistit en la consolidació de l'edifici, que amenaçava ruïna. S'ha reforçat tota l'estructura i s'han fet nous la teulada, cobertes i sostres, a més de tots els tancaments exteriors.

Pugem fins a d'alt al Coll de Barcons gaudim dels paratges espectacular de la zona.

La baixada la fem pel mateix camí de pujada fins a St. Nazari i després anem fins al Pla de la Vola per tornar per la pista.

• MarcCAT Apr 1, 2016

LA Grevolosa és un lloc fantàstic digna de ser visitar en totes les èpoques de l'any.