Technical difficulty   Moderate

Recorded January 2015

1.2
2.4

near Juncosa, Catalunya (España)

per arribar a les vies es pot pujar amb cotxe fins a l'area recreativa del montmell, nosaltres hem aparcat a l'inici de la pista, tocant al poble de la Juncosa del Montmell.

Passat l'area recreativa segueix una pista que passa per davant de l'esglèsia nova de sant Miquel, una mica abans agafem el camí que surt a la dreta i puja fins a una cruïlla, aqui seguim a la dreta i al cap de 150m abans d'una valla de ferro verda surt la via Espolon Guerrero (180m IV+) via amb chapes pintades de color groc, la sortida es un pas de IV o IV+, gairebé la resta de via es mes fàcil, es podria dir que es gairebé tota grimpant i algún pas delicat hi ha chapes per assegurar-se, la via passa pel costat de Sant miquel vell i puja fins al castell en ruïnes del Montmell, aqui anem a buscar el coll que queda a la dreta del castell i baixem pel camí dolent amb fort pendent fins perdre bastanta alçada, trobem un sender el seguim a la dreta i arribem al cami que surt davant de l'esglèsia nova de sant Miquel, tornem a pujar cap a les vies i uns metres abans de l'espolon trobem pintats uns dimonis negres i vermells i una fletxa seguim el sender uns metres i arribem a peu de via,(Josep Baques i Esteve, 160m V) equipada amb chapes vermelles via molt semblant a l'espolon guerrero, amb una placa amb dos chapes un pel mes difícil.
Arribem a dalt i nosaltres baixem mig caminant mig fent ràpel, també es pot baixar a peu fent igual que abans.

Vies fàcils, bones per iniciar-te i amb bones vistes.