Uploaded December 9, 2015

Recorded December 2015

2.2
4.5

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Sortida de cap de setmana fent vivac a prop del Coll Maldito utilitzant la ruta normal de pujada a l'Aneto (Besurta - Renclusa - Portilló Superior).
Vam aprofitar aquell dia d'aproximació per coronar el Pic Abadias!
Ja superat el Portilló Superior enfilem la Glacera d'Aneto direcció a la Collada del Maldito.
Prop del Coll Maldito mirem de trobar una zona anivellada per montar tenda.
Com no hi ha lloc per dormir quatre dins la tenda, jo aprofito un vivac natural per passar la nit.
Aquella nit van caure quatre gotes!
Abans de sopar i dormir encara tenim força per coronar el Pic Abadies ...i d'agafar unes excepcionals panoràmiques des del cim.
El dia següent, ben d'hora, enfilem la Glacera en direcció al Coll Maldito.
I del Coll Maldito cap a la Canal/Corredor (pasos de IIIº+) de pujada a la cresta (que coincidia amb la punta cimera de l'Agulla Schmidt-Hendell).
El primer cim del dia, l'Agulla Schmidt Endell.
Ja d'alt de la cresta, i per camí sencill, anem a buscar el Pic Maldito.
Al costat del Maldito hi ha la Punta Astorg.
Després de les fotos de rigor, que van ser moltes, anem a la "caça" del Pic del Medio. Sota la Punta Astorg trobem la Canal/Paret de baixada. Com que hi han passos delicats i amb molta caiguda, nosaltres agafem una chapa metàlica per montar una "reunió" i fer un ràpel.
Superat el ràpel no més hem d'anar buscant el millor "camí" en direcció al Pic del Medio.
La progressió per la cresta no reporta cap complicació, però també podem buscar les millors "vires" i corredors que es "superposen" uns metres sota de la cresta carenera!
Arribats al Pic del Medio fem les fotos de rigor, que són moltes, i valorem la possibilitat de fer el Pic de Corones. Com ja ès molt tard i la boira sembla que vol fer acta de presència, decidim d'abandonar la cresta.
De baixada a la glacera d'Aneto ho fem per la Collada del Medio, l'ibón del Salterillo, Aigualluts i finalment al pàrquing de la Senarta per agafar el bus que ens portarà a l'aparcament del Vado de l'Hospital.
Sortida Juliol del 2013

Portillón Superior

• Photo of pau942

pau942 Aug 25, 2016

EM PODEU ENVIAR LES COORDENADES EXACTES DE L'AGULL ASCHIMIT ENDELL?
    AHIR VAM FER LA CRESTA DEL MIG I SEGUIN UN TRACKI D'UN GRUP "D'ENTERANTS" ENS VAM QUEDAR SENSE FER-LA.
    MOLTES GRÀCIES.
    /outdoor-trails/agulla-schmidt-endell-maldito-punta-astorg-i-pic-del-medio-by-orrius-team-11638754#wp-11638760