November 20, 2017

November 2017

Send to your GPS

Download trails from Wikiloc directly to your Garmin, Apple Watch or Suunto.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Send to your GPS Send to your GPS

near Manresa, Catalunya (España)

2,10- PONT NOU

• Photo of 2,10- PONT NOU
L'itinerari transcorre a la vora del riu Cardener en el seu tram més urbà. El recorregut permet fer aproximacions al riu per gaudir del seu paisatge i veure-hi alguns elements del seu patrimoni cultural: fàbriques, rescloses, ponts,... També mostra unes vistes impressionants de la ciutat des del Puigberenguer i un passeig per un dels seus regadius històrics: el Poal

3- CAMÍ DE LA GRAVERA

• Photo of 3- CAMÍ DE LA GRAVERA
Transcorreguts 150 m, prenem un trencall a mà dreta que enfila cap al Puigberenguer. Inicialment és un camí de carro, però de seguida es transforma en corriol

4-MIRADOR DE PUIGBERENGUER

• Photo of 4-MIRADOR DE PUIGBERENGUER
Arribem a dalt de la muntanya del Puigberenguer, on hi ha unes vistes magnífiques a la ciutat i els seus entorns. Travessem el Puigberenguer direcció nord est pel costat de l’escola i agafem el camí que descendeix des de la zona del pati de l’escola fins al carrer Núria. Prenem el carrer Cadí i trenquem a mà esquerra cap al carrer Florida.

5-CAMÍ DE MAS DE'N PLA

• Photo of 5-CAMÍ DE MAS DE'N PLA
Al final del carrer Florida prenem el camí que marxa en direcció l’eix transversal, deixant el carrer Colom a mà esquerra i el raval del Moixeró a mà dreta. Continuem per aquest camí durant uns 120 m fins arribar al pas per sota de l’eix transversal

6- PONT EIX TRANSVERSAL

• Photo of 6- PONT EIX TRANSVERSAL

7-TORRENT DE MAS DE'N PLA

• Photo of 7-TORRENT DE MAS DE'N PLA
Baixem pel costat dels horts municipals, travessem el torrent de Mas de’n Pla i arribem al pont petit de Sant Joan, que ens permetrà travessar per sota la carretera C-5515-FEB-17 11:40:51

8- PONT PETIT

• Photo of 8- PONT PETIT

9-PAS PER SOTA L'EIX TRANSVERSAL

• Photo of 9-PAS PER SOTA L'EIX TRANSVERSAL
Un cop s’ha passat l’eix transversal, continuem pel camí del marge esquerre del riu. Travessem el torrent del Poal per una passera, voregem la resclosa de la Pirelli, passem per sobre el calaix del col·lector de salmorres i continuem fins a trobar el Pont Nou. Durant tot el recorregut des de la resclosa, tenim el canal dels Panyos a mà esquerra, que és el canal que portava l’aigua a la fàbrica dels Panyos per fer-la funcionar.

• NURIA SALVANS Jan 21, 2021

Tot i que jo només he fet la meitat de la ruta, m'ha semblat bonica i interessant. L'únic que hi trobo és que hi ha zones poc iluminades i, si no et coneixes el cami ni la ciutat, poden intimidar una mica. Intentare fer la ruta sencera aviat.