Uploaded November 20, 2017

Recorded November 2017

1.5
3.0

near Manresa, Catalunya (España)

• Photo of 2,10- PONT NOU
L'itinerari transcorre a la vora del riu Cardener en el seu tram més urbà. El recorregut permet fer aproximacions al riu per gaudir del seu paisatge i veure-hi alguns elements del seu patrimoni cultural: fàbriques, rescloses, ponts,... També mostra unes vistes impressionants de la ciutat des del Puigberenguer i un passeig per un dels seus regadius històrics: el Poal
  • Photo of 3- CAMÍ DE LA GRAVERA
Transcorreguts 150 m, prenem un trencall a mà dreta que enfila cap al Puigberenguer. Inicialment és un camí de carro, però de seguida es transforma en corriol
  • Photo of 4-MIRADOR DE PUIGBERENGUER
Arribem a dalt de la muntanya del Puigberenguer, on hi ha unes vistes magnífiques a la ciutat i els seus entorns. Travessem el Puigberenguer direcció nord est pel costat de l’escola i agafem el camí que descendeix des de la zona del pati de l’escola fins al carrer Núria. Prenem el carrer Cadí i trenquem a mà esquerra cap al carrer Florida.
  • Photo of 5-CAMÍ DE MAS DE'N PLA
Al final del carrer Florida prenem el camí que marxa en direcció l’eix transversal, deixant el carrer Colom a mà esquerra i el raval del Moixeró a mà dreta. Continuem per aquest camí durant uns 120 m fins arribar al pas per sota de l’eix transversal
  • Photo of 6- PONT EIX TRANSVERSAL
  • Photo of 7-TORRENT DE MAS DE'N PLA
Baixem pel costat dels horts municipals, travessem el torrent de Mas de’n Pla i arribem al pont petit de Sant Joan, que ens permetrà travessar per sota la carretera C-5515-FEB-17 11:40:51
  • Photo of 8- PONT PETIT
  • Photo of 9-PAS PER SOTA L'EIX TRANSVERSAL
Un cop s’ha passat l’eix transversal, continuem pel camí del marge esquerre del riu. Travessem el torrent del Poal per una passera, voregem la resclosa de la Pirelli, passem per sobre el calaix del col·lector de salmorres i continuem fins a trobar el Pont Nou. Durant tot el recorregut des de la resclosa, tenim el canal dels Panyos a mà esquerra, que és el canal que portava l’aigua a la fàbrica dels Panyos per fer-la funcionar.