March 14, 2018

March 2018

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Advanced Filters Advanced Filters

near Manresa, Catalunya (España)

El Collbaix és un turó situat a l’oest de la ciutat de Manresa que està repartit entre seu terme municipal, el de Sant Joan de Vilatorrada i el de Fonollosa. El seu cim, de 544 m d’altitud, és el punt més alt del terme de Manresa, i constitueix una magnífica talaia des d’on es pot veure el pla de Bages amb Montserrat al fons.
El Collbaix és un clar referent geogràfic per als manresans com a destí habitual d'excursions, i és també un bon exemple de relleu tabular

2- Camí vell de Rajadell

• Photo of 2- Camí vell de Rajadell
Arribem al camí asfaltat, i trenquem cap a l’esquerra seguint el camí per a vianants condicionat en paral·lel al camí principal. Deixem enrere el pont per sobre la via del tren, travessem la sortida de l’eix transversal, i continuem caminant en direcció a Rajadell fins a trobar un pont que travessa l’eix transversal per sobre. El travessem i trenquem a mà esquerra

3- Camí carreter

• Photo of 3- Camí carreter
Uns 50 m després de travessar el pont, trobem un indicador que senyalitza el Collbaix. Trenquem a la dreta i agafem el camí que anirà pujant entre mig de camps d’ametllers i oliveres. Durant un quilòmetre i mig anirem seguint aquesta pista. Hi ha senyalització blava i blanca

4- Cal Balcells de dalt

Quan vegem la casa, trobarem una fita que ens indica que hem d’agafar un camí que surt a mà dreta i que passa entre uns camps. Ens mantenim en aquest camí durant uns 500 metres i desembocarà en un camí carreter

5- Camí carreter

Prenem el camí a mà esquerra i ens hi mantenim uns 150 m. En aquest punt, una fita ens marca que hem d’agafar un corriol a mà dreta, que passa per sota d’una línia elèctrica d’alta tensió.

08-MAR-18 10:29:41

6- Camí asfaltat

• Photo of 6- Camí asfaltat
El corriol desemboca en un camí asfaltat. El prenem a mà esquerra i de seguida trobem una nova fita que ens indica que hem d’agafar un corriol a mà dreta. En aquest punt també hi ha un plafó indicador amb l’itinerari del Collbaix. El corriol s’enfila amunt, passant pel costat d’una granja. Al cap de 200 m, trobem una cruïlla de corriols

7- Cruïlla de corriols

• Photo of 7- Cruïlla de corriols
En aquest punt, torna a haver-hi una fita, que ens indica les diverses opcions que hi ha. A la dreta, l’itinerari de les tines. A l’esquerra i recte, l’itinerari del solell. Prenem el corriol a mà dreta, per l’itinerari de les tines, que recorre la falda del Collbaix abans de començar l’ascens

8- Intersecció amb el GR-3

• Photo of 8- Intersecció amb el GR-3
El corriol ens condueix fins a la intersecció amb el GR-3. Hi ha un indicador que indica que hem d’agafar el GR cap a l’esquerra. És aquí on comença la pujada forta cap al cim. Pugem muntanya amunt seguint les marques del GR (blanc i vermell), fins arribar a un grup d’antigues tines. Aquí la fita ens indica que hem de firar cap a l’esquerra, ja en direcció cap al cim.

Tines

10-Inici descens

• Photo of 10-Inici descens
Per baixar del cim, ho fem per l’altra banda, la del solell. Anirem seguint el GR, deixant alguna fita enrere, fins a trobar un cartell indicador cap al PR (blanc i groc). El PR descendeix, mentre que el GR continua carenejant.

11- Indicador PR

• Photo of 11- Indicador PR
Seguim el descens per un corriol molt definit, senyalitzat amb marques grogues i blanques del PR. Durant el descens trobarem algunes fites de senyalització. Ens mantenim en aquest camí fins a trobar un pal indicador que ens mostra el retorn cap a Manresa (4,8 km). Si tiréssim cap a la dreta aniríem cap a Fonollosa

12- Indicador a Manresa

Continuem el descens direcció a Manresa. Trobarem una fita de senyalització i prosseguirem pel mateix camí fins a trobar un nou pal senyalitzador, que ens mostra el retorn al Collbaix per les tines

13- Camí al Collbaix per les tines

• Photo of 13- Camí al Collbaix per les tines
Prenem el corriol que recorre planejant la falda del Collbaix, i el seguirem durant aproximadament un quilòmetre fins a trobar dues basses que ens queden a la dreta. Passades les basses, continuem planejant fins a arribar a la cruïlla de corriols just abans del punt 7

14- Encreuament amb el camí cap al Congost

• Photo of 14- Encreuament amb el camí cap al Congost
Comencem el descens cap als camps i el bosc del Balcells. Si continuéssim recte, aniríem cap al Congost pel camí de les tines.

15- Camí carreter

• Photo of 15- Camí carreter
Arribem a un camí carreter que marxa cap al Molí del Collbaix o direcció al congost pel bosc del Balcells. Emprenem direcció al bosc, entre camps de vinya i oliveres

16- Bosc del Balcells

• Photo of 16- Bosc del Balcells
Al final d’un camp d’oliveres, trobem el corriol que descendeix pel bosc del Balcells. Va a parar al camí de Rajadell, que agafem direcció a Manresa (mà esquerra) Continuem per la pista asfaltada per reprendre el camí que havíem fet d’anada i tornar al Congost pel camí vell de Rajadell i el camí per a vianants paral·lel a la via del tren

9- Cim del Collbaix

Una vegada al cim podem gaudir, si el temps ho permet, d’una vista magnífica del Pla de Bages, Montserrat i part dels Pirineus

1- Inici recorregut

• Photo of 1- Inici recorregut
L’itinerari s’inicia a la zona esportiva del Congost, a la zona del camp de futbol. Voregem la instal·lació esportiva pel camí que marxa paral·lel a la via del tren, en direcció al camí vell de Rajadell.

• Photo of PEPE LINK

PEPE LINK Jul 31, 2019

Aclarar que no he realizado la ruta tal cual se describe,he comenzado en el 16 Bosc del Bancells hasta el 14,en este lugar he subido a la cima por el camino del centro ,una vez en la cima he bajado siguiendo waipont 11,12,13,14,15,etc,etc.
    Me lo he pasado genial,las vista de Manresa fantástica,cabe destacar las las de La Seo.