Moving time  one hour 17 minutes

103 ft
2.4
4.8

near Karahayıt, Muğla (Türkiye)

Kapıkırı, Karahayıt veya Gölyaka köylerinden yaklaşık 3 km mesafe olan ve antik Karia rotası üzerinde yer alan Yediler Manastırı'na yürüyerek ulaşabilirsiniz. Yol işaretleri yeterli görünüyor.

Bu rotada, Karahayıt Köyü'nden sohbet ettiğimiz köylülerin önerisi ile traktör yolundan gitmeye çalıştık ve yürüyüş parkuru işaretlerinin başladığı (manastır kalıntısına yaklaşık 500 metre dik yokuş) mesafeye kadar 4*4 araç ile ulaştık.

Bu yönde bir kaç noktada taş kırarak yolu doldurmak gerekti ve geri dönüş ihtimali yok. Traktör harici, kesinlikle usta sürücüler için uygun. 3 saatte yaklaşık 6 km yol alabildik ve Ağustos sıcağının da etkisi ile hayli yorulduk. Manastıra doğru devam eden Karia yolu işaretlerinin başladığı noktanın az ilerisinden, toprak yola ulaştığımız noktadan köye giden asfalt yola çıktık. Karahayıt yönünde gitmek isterseniz, Karahayıt içindeki köy kahvesi karşısındaki tabeladan değil bu rotanın bittiği noktadan mümkün olduğu kadar araç ile ilerleyebilir aynı yoldan geri dönebilirsiniz. Kayalık bölgede bir kaç km yürümek istemez iseniz en uygun alternatif bu olabilir.

Yürüyüşe engel bir çekinceniz yok ise kesinlikle Gölyaka Köyü'nden tırmanan rotayı öneririz.

Karahayıt kaya resimlerine giden traktör yolu

Karahayıt köy kahvesi

Kapıkırı 9 km

Okul

traktör yolu

Dead-end street

Karahayıt köy içinden gelen traktör yolu için son nokta

Karia yolu işareti

Köylünün tarif ettiğine göre bu noktadan itibaren yaklaşık 500 metre yürüyüş mesafesi olmalı.

Bu yönde araç yolu yok

bostan

Çit - Ters yönden araç ile bu noktaya kadar gelinebilir

Karahayıt'a doğru ilerlerken Karahayıt Köyü'ne varmadan asfalt yoldan ayrılır iseniz bu noktaya kadar araç ile gelebilir ve sonrasında yaklaşık 1 km yürüyerek Yediler Manastırı'na ulaşabilirsiniz.

binek araç lastik izi var

Fauna

oklu kirpi izi

bu bölgede yaşayan bir tür