December 31, 2020

December 2020

near Moià, Catalunya (España)

Ruta apta per a SUV que de Moià ens portarà al sud de Santa Maria de l'Estany passant per pistes en bon estat. La visita al monestir de Santa Maria de l'Estany, una de les joies del romànic català, és gairebé imperativa si no s'hi ha estat mai. En condicions seques és factible per a qualsevol SUV (4x2) amb una mica d'alçada. En cas de pluges recents o humitat persistent serà una mica més complicada però creiem que un vehicle amb tracció davantera també passaria sense cap problema. Pels que tinguin un SUV amb tracció total, un cop arribats a la casa abandonada del Perer, es pot baixar fins al molí del Perer, un indret de notable bellesa, bo i seguint la pista que surt recta i que ressegueix un camp de panís. No obstant, hi ha un tram de 50 metres que les pluges han malmès força i pel qual caldrà que tonem a passar durant la pujada. Abans de baixar-lo caldrà que tinguem clar que el vehicle serà capaç de passar-lo.

Aquesta ruta de 13,5 km forma part d'una circular factible per a SUV d'uns 100 km que recorre una part important de la comarca del Moianès.