Uploaded July 18, 2016

Recorded July 2016

2.7
5.4

near Gavarnie, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

El Vignemale o Pique Longe o Comachibosa (aragonès) o Viñamala (Vinhamala en occità)...... Ja en començo a estar fart de tants noms diferents per designar un cim! És, amb els seus 3298m, el cim més alt de la cadena axial del Pirineu i el més alt del Pirineu Francès. El seu atractiu alpinístic queda fora de dubtes. La seva imponent i atractiva cara nord és una de les estampes més alpines i boniques de tot el Pirineu. Si a això li afegeixes la seva glacera que és l’única del Pirineu amb la característica fisionomia de glacera amb la seva llengua final, el conformen un dels cims més cobdiciats, bonics i alpins de tot el Pirineu.
El Gran Vignemale és el cim més alt del massís del Vignemale que conforma un atractiu circ al voltant de la glacera d'Ossoue que permet encadenar més d'un tres mil en una única jornada (Montferrat 3219m, Pic Central 3235m, Cerbillona 3247m, Clot de la Hount 3289m, Piton Carré 3197m, Punta Chausenque 3204m i Petit Vignemale 3032m). Així, pots complicar la jornada tant com es vulgui segons les aptituds i ganes que un tingui.
Com sempre hi ha diversos itineraris per assolir el cim. Des d’Espanya s'hi arriba per Bujaruelo (però l'itinerari és realment llarg). Així que les dues opcions més factibles son des de França: per Pont d'Espagne (Vall de Gaube) amb un llarg itinerari però amb la recompensa de veure la imponent i magnífica cara Nord del Vignemale o per la presa d'Ossoue, molt més curt i accessible essent l'itinerari escollit en aquesta ocasió. Per Ossoue es pot assolir el cim en una sola jornada.

Barrage de Ossoue

Vignemale

• Photo of hoskar

hoskar Sep 7, 2018

Hola, em dic Óscar i estic pensant fer el Vignemale utilitzant la teva ruta. Quan dius dificultat técnica alta, a que et refereixes?
    Gracies.

• Photo of onofregs

onofregs Sep 10, 2018

Bona Tarda, Hoskar!
    Si estàs acostumat a muntanya i pots dividir la ruta en 2 dies (son uns 1800m de desnivell), no té cap dificultat afegida que travessar una glacera molt estable i la grimpada final que sols requereix de les teves mans. Així que per gent acostumada a muntanya perfectament es pot considerar com a dificultat MITJANA.
    Espero t'hagi servit i si et decideixes a fer-la, gaudeixis d'aquesta ruta que és molt atractiva.