Time  one day 2 hours 11 minutes

Recorded September 2016

3.1
6.3

near Benasque, Aragón (España)

Excursió als pocs visitats cims de Batisielles S i N per la vall d'Estós.
Sortida molt bonica, primer per la part baixa de la vall d'Estós, després també pel bonic camí que puja per la vall de Batisielles i finalment per les incomparables vistes que gaudirem mentre puguem i després des dels cims.
Les agulles de Perramó seran la panoràmica de referència, ja que les anirem veien des de diferents angles i alçades, així com les tuques d'Ixeia.
Però també ens acompanyaran molta estona els cims de Vallhiverna, Aneto, Maladeta, Alba, Perdiguero, Baquo, Gorgs Blancs, Gias, Claravide, Gourdon, Spijeoles i en arribar al coll de Batisielles el ventall de cims s'obre al Posets, Bardamina, Turets, Llàntia, Sillerets ....
També cal esmentar la tuca de Mincholet (ó Gran Batisielles) i el pic dels Corvets ó Escorvets o gran Pic de Perramó) he esmentat aquest dos cims els darrers perquè en aquesta zona el mapa del wikiloc falla en la topografia d'una manera inexplicable.
Veureu que el punt d'interès del cim del Batisielles S està situat fora de la carena i en el vessant contrari, això és degut a una equivocació del mapa, perquè mentre anava pujant i la gràfica així ho indicava, la traça en el mapa indicava que baixava.
El cim del Batisielles S té dues cotes una mica separades de 2845 i 2846 metres separades per una petita bretxa (cosa que no surt en el mapa), després hi ha un'altre bretxa i la cresta s'enfila fins els 2865 metres de la tuca de Mincholet (cota que tampoc està en el mapa amb aquesta alçada, marca 2850) i per acabar-ho d'arreglar el cim dels Corvets de 2902 metres d'alçada i en el mapa consta la cota de 2840 m.
Adjunto el Mapa Topográfico Nacional (fulls 179-II i 180-I) on queda perfectament visualitzat el que acabo d'explicar.
Aquesta errada comença a partir del coll de Batisielles vers el S, mentre que tota la resta és correcta.
Primer he parlat de la panoràmica de cims, però la d'estanys també és remarcable, ja que a part del Gran estany de Batisielles i del estanyet Superior, també gaudirem del de Montidiego i de tots els estanys de la conca lacustre de Bardamina als peus dels Posets..
L'itinerari comença a l'aparcament de la vall d'Estós i segueix el seu recorregut fins la cruïlla als estanys de Batisielles, una vegada arribats al primer estanyet, indret on hi ha una mica de cabana; seguirem el GR fins l'estany Gran, allí abandonarem el GR i ens enfilarem sense camí, però per terreny molt evident fins l'estanyet Superior.
També sense camí i esquivant la tartera mentre sigui possible, arribarem al coll de Batisielles de 2719m.
Girarem a l'esquerra i sense perdre alçada ens dirigirem vers el Batisielles S, primer arribarem a una cota de 2845 m i llavors veurem que més endavant hi ha una nova cota, ens hi dirigirem, ens trobarem amb una petita bretxa que haurem de superar sense cap problema, arribats al fons de la bretxa de 2822m, grimparem una mica pel vessant de Bardamina fins arribar a la modesta fita del Batisielles S.
La tuca de Mincholet davant nostre ens desafia, però la deixarem per una altre ocasió i tornarem novament al coll de Batisielles, una molt curta pujada ens portarà dalt del Batisielles N o pic de Turmo. Contrasta la gran fita cimera d'aquest cim amb la minúscula fita del seu germà S.
El retorn el farem pel mateix itinerari de pujada, amb una petita variant d'anar a buscar el camí del GR una mica més a la dreta (baixant).
Si uns agraden les sortides a cims poc visitats aquesta als pics de Batisielles n'és una, i la panoràmica dels Posets vessant Bardamina és impagable!!
HORARIS:
de l'estany Gran a l'Ibonet: 30mn
de l'Ibonet a l'aparcament: 1h 15mn
TOTAL: 8h 20mn
També podeu seguir aquesta excursió a: