Moving time  2 hours 15 minutes

Recorded September 2019

0.9
1.7

near Senet, Catalunya (España)

Aquest track es complementa amb "Tuc de Molières (segona part)". Jo recomano seguir-ho en dos tracks i així podreu apagar el mòbil tota la nit i rependre l'ascensió a Tuc de Molières al día següent obrint el segon, la cobertura mòbil a refugi és força acceptable, així estalviem bateria.
Molt recomanable fer aquesta ascenció en dues etapes i així gaudir molt més plenament d'aquesta força exigent ruta, sobretot si a més tenim un llarg desplaçament en vehicle fins arribar a er Espitao de Vielha.
Refugi de Molières és un bon exemple de refugi d'última generació molt ben estructurat, còmode i funcional, per a nosaltres del millor que hem visitat, quasi més acollidor que molts de "guardats", cal això sí preveure menjar, aigua, paper, llum frontal i tot el que creguis necessari per gaudir-ne.
El camí per arribar-hi és fàcil però cal estar atents a fites i senyals, doncs el terreny és molt pedregós i rocós i es desdibuixa, tot i així és direcció inequívoca i no hi ha possibilitat de desviar-se gaire.
El tram de curta grimpada per costat del salt d'aigua no té cap dificultat, l'estany de Molières és ben digne de passar-hi una estona relaxant-se, l'endemà toca forta ruta d'ascenció al Tuc amb boníssima companyia de l'amic Josep Font.
Salut i muntanya.

Lo Pla (er Espitao de Vielha), inici ruta.

Pleta de Molieres.

Tuc de Molieres treu el nas just enmitg de la foto al fons.

Primer pont passera.

Segon pont passera.

Segona foto: senyalització vertical.

Tercer pont passera.

Salt d'aigua a era Ribereta.

Tram sense camí.

Cal seguir fites de fusta doncs el terreny és rocós.

El camí es desdibuixa, cal seguir fites.

Arribem a Salt de Molieres.

Cal fer un flanqueig un xic aeri i tot seguit remuntar en senzilla grimpada arran de salt per una escletxa.

Pas superat, seguim camí.

Seguim sense camí clar.

Primera foto: vista enrrera, camí pedregós.

Seguim amunt.

Refugi i Tuc de Molieres a la vista.

Refugi de Molieres.

Refugi en perfecte estat, còmode i molt recomanable, poden dormir dos persones capiculats i hi poden cabre aleshores 18 persones en 9 lliteres, són amples i prou llargues.

Estany de Molieres.

Primera foto: Fita a estany de Molieres. Última foto: Tuc de Molieres.