3.1
6.2

near Mojstrana, Kranjska Gora (Slovenija)

Show original
Ascension to Triglav, Slovenia's highest point, through the Vrata Valley. We made the ascent in the day, which is long but feasible because although there is quite a drop (1900m), it is gained very quickly.
We left from the parking lot at the bottom of the Vrata Valley (€ 5). We make the ascent by the route Tominškova and descend by the route Prag. These two routes join over 2070m. Afterwards we reach the Triglavski or Kredarica Refuge. From this point the final section that is the east edge or "Zavarovana Plezalna" is undertaken; which is all ferrateada.
The track marks 2800m of altitude but the track on the clock marked us 1920m.
Schedule from 8h30'a to 10h30'.

• Photo of isruiz

isruiz Jun 3, 2019

Muy buena reseña! Me preguntaba si tendrías algo de información sobre la dificultad tecnica de la ferrata y el equipamiento. Gracias y un saludo.

• Photo of Xabigaton

Xabigaton Jun 3, 2019

La ferrata está bastante bien equipada, y hay tramos con cable que facilitan la progresión y también el aseguramiento. Nosotros llevamos el arnés con una línea de vida por si acaso y al final no lo utilizamos. Se veía bastante gente con el arnés y el kit de ferrata que si que utilizaban. El tramo más equipado era el de la arista de acceso a la cumbre. Muy bien equipado.