Moving time  3 hours

Recorded September 2018

2.3
4.7

near Bagà, Catalunya (España)

Ascensió al Penyes Altes des de Gréixer per la canal de la Serp i d'allà fins al refugi del Rebost per la carena.

Aparquem el cotxe al Pontarró, al pont de Sant Nazari, a la carretera de Bagà al coll de Pal. Prenem la ruta fins al llogarret de Gréixer seguint les marques de la Cavalls del Vent. Un cop arribats a Gréixer, deixem les marques i seguim l'indicador Penyes Altes / Canal de la Serp cap a la dreta. La ruta va seguint marques grogues i també fites de pedres. Pasem pels Rocs Negres, les Roques de Ventolana i seguim amunt, amunt. Hi ha un punt de pèrdua fàcil, doncs el camí tomba a mà dreta de sobte i si et despistes, com m'ha passat a mi, segueixes un sender que va recte recte. Quan deixes de trobar fites, llavors recules. Cal estar atent a la fita que marca el gir. Anem pujant serpentejant pel corriol com una serp fins arribar a una tartera amb un fort pendent. Al final de la tartera, a mà esquerra, entrem al bosc i de seguida arribem per uns prats vaquers al collet del Raset (2.059 m). Allà descansem, i prenem el GR-150.1 paral·lel de nou amb la CV fins assolir el cim del Penyes Altes (2.273 m). Compte en aquest troç doncs hi ha un pas aeri amb unes cordes per ajudar a pujar. Res complicat, però cal anar amb compte si el terreny està mullat o humit. Seguim el GR/CV fins coll de la Guilla, on ens hem trobat un grupet que feia la CV. Venien del Niu de l'Àliga i m'han preguntat pel Serrat de les Esposes i el Cortals d'Ingla, on anaven a passar la propera nit. Per la ruta també m'he creuat amb un grup de tres noies i també quatre trail-runners-catxes-bois que amb les preses gairebé no saluden. S'estan perdent els bons costums de la muntanya. Al coll de Jou hem deixat el GR/CV i hem pres el PR-C-126 que baixa per Roca Sança i el Claper fins a trobar la pista que ve de l'Hospitalet. No havia fet mai aquest troç, era un tema pendent i la veritat és que m'ha agradat moltíssim. Un corriol preciós, molt recomanable. El troç de pista de pujada al refugi ha estat pestós ("pistós" com diu la meva filla petita) i finalment hem arribat al Rebost on en Cinto ens ha ofert un bon plat combinat amb butifarra de cal Caleio de Casserres - de les millors del món- , d'on és fill, i un bon porró de vi. D'allà hem pres el CV de baixada de nou cap a Gréixer sense cap més incidència, tret de que quan hem arribat al cotxe, ha començat a ploure.

Ah sí, a partir del Rebost, la bateria del Mòbil estava molt baixa i he posat el mode avió, sense saber que el wikiloc deixa de gravar encara que tinguis el gps activat, amb la qual cosa, el troç final de ruta no està gravat. Per això apareix com a no circular. Com també l'he gravat amb el Garmin Dakota 20, per comparar després els tracks, hi ha un altre track més endavant on està la ruta sencera, això sí, sense repetir la descripció ni les fotos, només amb un parell de waypoints. Buenu va, faig un copy-paste de la descripció almeny i penjo les 6 fotos que el programa et permet, que no sigui dit!

Que la gaudiu!

Gréixer

Cruïlla esq

Els Rocs Negres

El Penyes i el coll d'Escriu al fons

Selfie

Poc a poc ens anem acostant....