1.3
2.5

Viewed 1960 times, downloaded 161 times

near Baños de Panticosa, Aragón (España)

A les 6 del matí ens llevem, recollim tenda i deixem material dins del refugi. Comencem a caminar a les 7. Baixem uns metres de cota per agafar un camí que flaqueja una paret fins anar a buscar la glacera. Ens equipem amb grampons i piolet. La corda no ens sembla necessària, hem tingut sort d’enganxar un any amb molta neu dura. Amb anys sense tanta abundància de neu i amb calor em sembla que hi ha forces esquerdes i la cosa és més delicada. La traça de la glacera es va seguint bé fins el tram de dalt on es difumina. La boira cada vegada és més important.
Arribem al final de la glacera on trobem la paret de pedra per fer la grimpada fins al cim. Ens traiem els grampons i anem amunt. La grimpada la trobem molt assequible i la pedra, tot i que n’hi ha molta de descomposta, té molt bones preses per agafar-te tota l’estona. Es tracta de passos de II.. El perill més gran és el de les pedres que cauen a vegades de gent que van sobre nostre.
Una vegada arribats al cim (cap a les 11 del matí), fem les quatre fotos, mengem alguna cosa i cap avall. La desgrimpada es fa sense masses problemes, només amb el perill de la caiguda de pedres que ara és més acusat pq hi ha més gent (important portar casc!!). Descens molt ràpid per la glacera fins al refugi (amb unes dues hores) on dinem, ens refem, reordenem les motxilles i cap avall. La baixada és ràpida (unes dues hores) i sense problemes, però el final el desnivell acumulat es nota en el cansament dels peus! Doncs res, una muntanya superrecomanable!!! Molt i molt guapa!!! La vall té molt d’ambient tota l’estona i els paisatges són impressionants. El desnivell, la glacera i la grimpada final fan un combinat perfecte!!