Uploaded May 22, 2016

Recorded May 2016

2.6
5.1

near Eriste, Aragón (España)

Ascensió hivernal al segon cim més alt dels Pirineus. Exigent però sense pasos tècnics.

Deixem el vehicle al pàrquing d'Espigantosa. Iniciem ruta pel PR que ens portarà al refugi Àngel Orús (4 kms 600 mts. de desnivell) i fem nit.

A les 6:45 iniciem la ruta amb neu primavera des del refugi. Anem guanyant alçada fins arribar a la Canal Fonda on comença la pujada forta.

Un cop arribat al coll tranquem a ma dreta a fer l'ultim esforç fins arribar a la cresta final. Una cresta exposada però amb la suficient superficie per fer-la amb seguretat fins al cim del Posets.

La tornada la fem pel mateix camí fins al aparcament d'Espigantosa.

Español:
Ascensión invernal al segundo pico más alto de los Pirineos. Exigente pero sin pasos técnicos.

Dejamos el vehículo en el parking de Espigantosa. Iniciamos ruta por el PR que nos llevará al refugio Ángel Orús (4 kms 600 mts. De desnivel) y hacemos noche.

A las 06:45 iniciamos la ruta con nieve primavera desde el refugio. Vamos ganando altura hasta llegar a la Canal Fonda donde empieza la subida fuerte.

Una vez llegado al cuello tranquila a mano derecha a hacer el último esfuerzo hasta llegar a la cresta final. Una cresta expuesta pero con la suficiente superficie para hacerla con seguridad hasta la cima del Posets.

La vuelta la hacemos por el mismo camino hasta el aparcamiento de Espigantosa.

English:
Winter ascent the second highest peak in the Pyrenees. Demanding but without technical steps.

Leave the car in the parking lot of Espigantosa. We started the PR route that leads to the refuge Angel Orús (4 kms 600 mts. Of altitude) and we night.

At 6:45 we start the trail from the spring snow shelter. Go up until you reach the Canal Fonda on the steep climb begins.

Once reached the quiet hill on the right to make the last effort to reach the final ridge. A ridge exposed surface but enough to make it safely to the top of Posets.

The return by the same way we do to Espigantosa parking.