Uploaded February 9, 2020

Recorded February 2020

1.4
2.8

near Essert-Romand, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La Pointe de Nantaux és un estètic punxegut cim del Chablais, just sobre Montriond. La seva via normal, l'aresta de Marteau, és costeruda però sense cap dificultat tècnica.

A l'hivern, és un molt bon cim per fer, tot i que cal anar amb compte amb:
- Cornisses: per tot el costat oest de l'aresta es formen cornisses, amb una caiguda de 200m en picat... Vigileu.
- Pendents cara est: degut a la seva inclinació i orientació, molt propenses als allaus. No hauria de ser problema per la ruta ja que avancem per l'aresta.
- Els darrers metres fins la creu, un tramet d'aresta estreta (es passa caminant) però amb cornisses cap un costat i un pendent molt dret a l'altre (35-45º segons la carte des pentes IGN).

Ruta feta el 08-02-2020.
Portàvem raquetes que no hem fet servir degut a la relativa poca neu fins a le Marteau: una capa de neu pols de dos o tres dits tot el tram de bosc, però insuficient per a raquetes o grampons. A la baixada era una mica incordi perquè amb les fulles i troncs feia relliscar bastant. Els grampons i piolet han sigut molt útils a partir de le Marteau, especialment el darrer tram més estret fins la creu i on la neu estava més dura.