2.3
4.7

near Planès, Occitanie (France)

Sortida - arribada: Planès (Cerdanya,Catalunya nord, Estat Francès). Per arribar agafarem la carretera que surt del Poble de Montlluís i va al poble de Planès.

RECORDEU que per baixar el PAS DEL VIOLONCEL CAL TENIR EXPERIÈNCIA EN DESGRIMPADES, és un pas de segon grau. RECOMANAT PORTAR UNA CORDA (uns deu metres, trobareu passadors on poder-la passar.)

Sortirem de l'aparcament que està a sobre de l'ajuntament (Mairie) i seguirem el GR 10 (senyals de pintura vermella i blanca) . Passarem pel davant de l'església rodona de Planés. Una mica més amunt trobem una cruïlla anirem peel camí que marxa a Llevant, per més amunt girar al sud-est.
Seguirem sempre el GR. Mes amunt trobarem una pista forestal (pal indicatiu de Forêt de Planès). Aquí si no voleu pujar per dintre del bosc de pins en el Pla de Cedelles. Podeu deixar el GR i agafar un camí que surt de la pista per la cara de Ponent i puja per el caire de la muntanya.
Nosaltres seguirem per el GR fins arribar al Pla de Cedelles (pal indicatiu), on el deixarem i pujarem recta amunt (direcció sud) per entre mig del pins i dels nerets. No tenim camí definit, intentarem seguir petis rastres del bestia fins arribar a dalt el caire de la muntanya. Coma referència tenim senyals de pintura groga amb una mica de vermell dintre.
En arribar a dalt al caire el seguirem en direcció al sud-est (tindreu fites fins al final del bosc) per pujar per tot el Serrat de l'Escaldat per arribar al Pic de l'Orri. A partir d'aquí continuarem per la carena del Serrat de les Esques per enfilar la forta pujada al Roc del Boc.
Aquesta pujada la farem per sobre del caire. Ens caldrà pujar per sobre dels rocs. En alguns punts ens caldrà baixar uns metres per la cara de Llevant i tornar al caire quant ens sigui possible, per anar esquivant algun pas.
La baixada la farem per la cara nord. Els primers metres arramblats al caire del cingle per la cara de Ponent, per tot seguit baixar pel caire a trobar el Pas del Violoncel (és un pas vertical d'uns 4 metres, que per una persona experta el pot desgrimpar, te bones presses per arrapar-se. Millor portar una corda, us donarà més seguretat).
Un cop passat el pas més conflictiu, desgrimparem uns pocs metres més, per pujar a un petit replà (no te mes d' un metre quadrat), amb la finalitat de tornar al caire, per on continuarem baixant fins trobar el Coll del Boc on deixarem el caire de la muntanya per marxar planejant tot seguint un rastre (té fites).
Aquest rastre ens portarà per la cara de Ponent de la muntanya a baixar el caire de la Conca per la seva cara nord. Aquí trobarem un camí fressat (senyals de pintura blava) que ens baixarà primer a trobar l'Estany de Planès i força més avall una cruïlla (pal indicatiu) on agafarem el camí que marxa més al nord-est.
Una mica més avall trobarem l'Orrí de Planès i bastant més avall una pista (per la cara de llevant té les restes d'una Jaça) que seguirem uns pocs metres (pal indicatiu) per continuar baixant per un camí que ens retornarà a Planès.
Cartografia I.G.N., mapa 2250 ET, Bourg-Madame Mont-Louis i Editorial Alpina, Mapa Puigmal.

Serrat de l' Escaldat

Església

• Photo of margalida

margalida Jul 17, 2018

Magnífica ruta! Té de tot: pista, camí GR, pujada sense masses indicaccions, cresteta, cim, pas dificilot (Viol·lonchell), camí amable entre llacs... En fi, per gaudir-la. Gr`cies per compartir-la!