0.6
1.3

near Tschaval, Valle d’Aosta (Italia)

Ascensió a Piràmide de Vincent 4.215m desde Punta Indren 3.275m, on hi hem arribat amb els telecabines que pugen desde Staffal.

Hem sortit de Punta Indren una mica abans de les 9h del mati, hem parat al refugi de Mantova a deixar un xic de material, per no pujar tant de pes i hem enfilat cap a la Piràmide. En total han estat 950m de desnivell per pujar fins la Piràmide i baixar 780m fins el refugi de Mantova per descansar i passar-hi la nit.

Hem pujat dues cordades, una la formaven la Farners Llimona, l'Adrià Trujillo i en Miquel Argelés. L'altre , M Angels Horna, Silvia Cortés, Oriol Figueras i Xavier Gili.

Els plans inicials eren d'arribar al refugi i pujar al dia següent per fer-ho a primera hora amb menys calor, però la previsió de temps no era bona pel dia següent i varem decidir atacar el cim el primer dia, directe i descansar a la tornada. Al fer-ho així va fer que la pujada es fes en unes hores on el sol ja donava de ple, cosa que va fer bastant mes dura l'ascensió.

Per el camí hem vist i travessat moltes escletxes, però la traça de pujada era ben marcada i el dia molt clar, per tant es veien be i es podien passar sense dificultats. Resumidament podem dir la pujada ha estat dura per el desnivell i la baixada tranqui-la i plàcida, però molt i molt calorosa, tal i com ens recorden les cremades solars, tot i les cremes protectores, els barrets i els cascos.

Tant de pujada com de baixada, tots encordats i atents a les escletxes. No ens ha calgut practicar ni utilitzar cap dels polispastos que havíem assajat i après en cursos de progressió en gel i salvament de caiguda en escletxes. Per tant ho hem après i no ho hem fet servir que es el millor que ens podia passar.