Uploaded January 25, 2019

Recorded December 2018

1.7
3.5

near Finestrat, Valencia (España)

El Pic Prim és el cim secundari del Puig Campana i El Portell és el vistós tall tan característic visible desde lluny. Com no es una ruta estrictament senderista i tampoc és una escalada pròpiament dita la he qualificada de alpinisme fàcil. Deixem el vehicle al aparcament de la font del Molí i pugem per el barranc de les Marietes per camí ben marcat amb les senyals del KM Vertical, es guanya altura cómodament fins arribar al carreró, zona de pedregal amb fort desnivell que anem esquivant per la dreta buscant la roca sòlida. Un poc abans d'arribar al Bancal del Moro ens desviem a l'esquerra i per baix de una faixa de roca anem guanyant altura de forma abrupta i sense senda evident però amb algunes fites que ens ajuden a trobar el cable del que s'ajudem amb les mans per a arribar als voltants del Portell. Del portell al cim trobem algunes fites que ens faciliten l'arribada. Per a la baixada tornem a la zona del cable i fem un ràpel entre 15 i 20 mts. De tornada al carreró continuem pujant fins al Bancal del Moro (zona plana abans de la última pujada al cim) i ja desde ací fem la baixada per el PR que baixa per la cara Nord, entrem a veure el Pou de neu , després passem per la font de la Solsida i ja circumval'lem tota la cara Sur per anar a tornar a la font del Molí.
CASTELLANO
El Pic Prim es la cumbre secundaria del Puig Campana y El Portell es el corte tan característico visible desde lejos. Como no es una ruta estrictamente senderista y tampoco es una escalada propiamente dicha, la he calificado de alpinismo fácil. Dejamos nuestro vehículo en el aparcamiento de la Font del Molí y subimos por el barranco de Les Marietes por camino bien marcado con las señales del KM Vertical, se gana altura cómodamente hasta llegar a la altura del Carreró, zona de pedregal y con fuerte desnivel que iremos esquivando por la zona rocosa de la derecha. Un poco antes de llegar al Bancal del Moro (zona llana previa al desvío a la cumbre principal), nos desviamos a la izquierda y bajo una gran faja de roca vamos ganando altura de forma abrupta y sin senda evidente pero con algunos hitos que nos ayudan a encontrar el cable del que nos ayudamos con las manos para llegar a los alrededores del Portell. De aquí a la cumbre encontramos algunos hitos que nos facilitan la llegada. Para la bajada volvemos ala zona del cable y hacemos un rápel de entre 15 y 20 mts. Una vez en el Carreró continuamos subiendo hasta el Bancal del Moro y ya desde ahí iniciamos la bajada por la bien marcada senda de la cara norte, entramos a ver los restos del pozo de nieve, después pasamos por la fuente de La Solsida y ya circunvalamos toda la cara sur para regresar a la font del Molí.

Hora Inicio: 10:56 9 dic. 2018
Hora Fin: 17:34 9 dic. 2018
Distancia recorrida: 11,4 km (06:37)