3.1
6.2

near Piau Engaly, Midi-Pyrénées (France)

Circular al Pic Long.
S'inicia la ruta al llac Cap de Long, per la ruta normal al Pic Long (esquerra des de la pressa), quan s'arriba a la cua de l'embassament cal baixar una mica, creuar el rierol pel costat d'una caseta d'obra i anar directament a l'oest cap el coll Bougarret. Abans d'arribar a dalt de tot seguir les fites a l'esquerra que ens porta al Coll Tourrat. Una vegada a l'altre costat intentar seguir les fites sense perdre alçada fins el llac. Passar per la sortida d'aigües del llac Tourrat i anar pujant amb ziga-zagues fins a la Pale Crabonouse, des d'aquí és molt fàcil arribar al segon cim, el Pic Bugarret, per continuar és més fàcil tornar enrere i vorejar el Pic Bugarret per la seva base pel costat Nord. Tot seguit baixar unes plaques polides fins a la Dent d'Estibere Male. La pujada al Pic Long es fa directament per l'aresta, cal anar amb compte perque la pedra està una mica trencada. S'accedeix al cim per la xemeneia nord, ampla i amb bones presses. Per arribar a l'Aguille Badet cal tornar a la base i seguir l'aresta, fàcil. El descens de l'agulla és fàcil però cal trobar les fites per vorejar cap a l'esquerra. Després d'aquest pas el que queda ja no té cap dificultat fins al Pic Badet. Per tornar cal avançar per l'aresta contraria a la que hem arribat i si es vol continuar fins al Pic Maou o com vam fer nosaltres baixar directament al Llac de cap de Long.
Una sortida d'alçada amb molta pedra trencada i bones vistes.