Uploaded August 8, 2016

Recorded August 2016

1.1
2.2

near Saldes, Catalunya (España)

Sens dubte alguna el Pedraforca és una de les muntanyes més conegudes, visitades i apreciades de Catalunya. La seva bellesa és indubtable amb la seva forma característica de forca que li confereixen els seus dos cims principals (Pollegons) separats per un gran coll (l’enforcadura).
El Pedraforca està declarat paratge natural d’interès nacional i forma part del Parc natural del Cadí-Moixeró. L’excursió que ens pertoca és l’ascensió clàssica i més concorreguda que parteix del Mirador de Gresolet, passa pel refugi Lluïs Estasen i s’enfila fins el Coll de Verdet on a través de diverses i llargues grimpades s’accedeix al Pollegó Superior i sostre del Pedraforca amb els seus 2506m. Llavors seguim fins l’enforcadura baixant per la Tartera, on retornarem fent una ruta circular al refugi i a l’aparcament del Mirador de Gresolet.
Cal dir que tot i ser una muntanya amb una alçada modesta (2506m) no hem de perdre de vista que es tracta d’alta muntanya, amb passos aeris, grimpades (II) i una tartera força dificultosa. Ho dic perquè realment és una muntanya que per la seva fama i bellesa (merescudes) és molt concorreguda i no considerem que sigui una muntanya per principiants. De fet és una de les muntanyes amb més rescats amb helicòpter de Catalunya. Per tant, sempre precaució, preparació i dur el material adequat.

Aparcament Mirador Gresolet

Refu Lluís Estasen

Tartera del Pedra

• xmiquel Aug 30, 2016

Gràcies per la ruta i la descripció que hem trobat al blog. S'ajusta 100% al que ens hem trobat avui mentre hi pujavem