Uploaded September 18, 2019

Recorded September 2019

1.3
2.5

near Saldes, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.
Track corregit amb l'aplicació de Garmin BaseCamp.
---
APROXIMACIÓ: La ruta comença al pàrquing del Mirador de Gresolet, al que accedim des de la carretera de Saldes a Gosol, poc desprès de passar al poble de Saldes, girant a ma dreta.
DIFICULTAT: Al ser un cim molt conegut i popular al que hi va molta gent, la valoro com a difícil pel tram de grimpada que hi ha entre el Coll del Verdet i el Cim, que tot i que no hi ha cap tram aeri ni exposat, per gent no gaire acostumada a l'alta muntanya pot tenir certa dificultat.
Per gent acostumada a l'alta muntanya i grimpades es podria considerar moderada.
---
RUTA : Clàssica ruta per fer el cim del Pollegó Superior del Pedraforca.
Un dels cims mes conegut i emblemàtic de Catalunya, i que tothom vol fer almenys un cop.
Cim inclòs a la llista de 100 CIMS de la FEEC.
---
Sortim de l'aparcament baixant uns metres per la carretera per agafar el PR_C 123 direcció al Coll del Verdet.
Passem pel refugi Lluís Estasen i anem seguint les marques del PR per un corriol molt fresat, primer amb suau pujada i desprès amb una forta pujada fins a arribar al coll del Verdet.
Arribats al coll deixem el PR i seguim a ma esquerra. Aviat comencem la grimpada, que per gent acostumada a l'alta muntanya i a fer grimpades no té gaire dificultat, però pot ser difícil per gent no acostumada a fer grimpades, tot i que no hi ha cap tram aeri ni exposat.

Anem seguint les marques grogues i buscant el millor lloc per passar i arribem al Pollegó Superior, punt mes alt del Pedraforca.
---
Comencem a baixar cap a l'enforcadura i tornem a trobar el PR-C 123 que baixa pel costat dret de la tartera de Saldes.
El camí està molt ben arreglat amb travesses de fusta i teles per evitar l'erosió.
Seguim les marques del PR-C baixant per la llarga tartera fins que girem a ma esquerra i anem planejant fins a arribar de nou al Refugi i al punt de sortida.
Viquipèdia.
El Pedraforca és una emblemàtica muntanya de Catalunya, situada entre els termes municipals de Saldes i Gósol, al Berguedà. Té una forma molt peculiar, formada per dues carenes paral·leles (els pollegons) unides per un coll (l'Enforcadura). El Pollegó Superior té una altitud de 2.506,4 metres (amb un cim secundari, el Calderer de 2.496,7 metres) i el Pollegó Inferior de 2444,8 m. L'Enforcadura se situa a 2.356,2 m i té una tartera a cada banda. La singularitat de la seva forma, junt amb el fet que el massís no forma part d'una serralada pròpiament dita han convertit la muntanya en una de les més famoses del territori català. El massís de Pedraforca està declarat paratge natural d'interès nacional, i l'entorn forma part del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

El cim del Pollegó Superior està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

Els pobles del voltant són Gósol (a l'oest) i Saldes (a l'est); el Pedraforca fa de límit entre els seus dos termes i també, per tant, entre la província de Barcelona i la de Lleida malgrat que ambdues poblacions es trobin a la comarca del Berguedà.

PR-C 123

Mountain pass

Coll del Verdet

cresta.

PR-C 123

L' Enforcadura

Pollegó Superior

Parking

Pàrquing Mirador de Gresolet.