Uploaded August 24, 2014

Recorded August 2014

3.0
6.0

near Tor, Catalunya (España)

Iniciem la nostra aventura a l'ascencó del pic mes alt de Catalunya des del boniquet poble d'Areu.

En aquest poble és on s'inicia la nostra ruta agafant el GR 11 el qual podem fer el tram en cotxe per la pista forestal que ens durà, després d'uns 30', fins el parking del Pont de la Molinassa (1806 m).

Un cop aquí iniciem el cami cap el Refugi de Vallferrera (1905 m.) on farem pernocta en aquest renovat pero poc il.luminat refu de la FEEC.

El matí següent iniciarem la nostra marxa al voltant de les 6.30 h comencant una pujada constant i que deixarem a la nostra dreta el Serrat d'Areste, encarant d'aquesta manera els Plans de Sotllo.

Després d una hora de camí arribem als esmentats Plans envoltats de nuvols els quals deixen una precipitació intensa amb una posterior granisada que per uns moments ens fara dubtar de la nostra continuitat en assolir el cim.

Doncs anem pas a pas.

Tot i que caminar sota aquestes condicions podia resultar una mica feixuc no era del tot desagradable per la qual cosa varem decidir arribar-nos fins l'Estany de Sotllo, i un cop allà tornar a valorar.

A les 8.30 h arribem a l'Estany de Sotllo (2.300 m.). Ha deixat de ploure, així doncs, continuem una altra estoneta fins l'Estany d'Estats (2.400 m.). Un cop aquí observem una escletxa de cel que s'obre en direcció al Port de Sotllo (2.893 m.) i decidim enfilar amunt. Comencem a tenir bastant clar que si podem arribar amb bones condicions metereològiques al coll tindrem moltes possibilitats d'assolir el cim.

Doncs si senyor!

Anem per feina, i a les 9.30 h arribem al Port de Sotllo que tot i observant que el dia es tornava a tancar decidim no agafar la cresta i continuar.

Perdem alcada, uns 200 D- pel vesant francès fins el Coll de Cometa (coll que també s'hi arriba des del Refugi de l'Etang du Pinet 2.246 m, refugi que esta dins de la magnifica ruta circular de La Porta del Cel). D'aquesta manera evitem la congesta de la cara nord del Pic de Verdaguer.

I un cop aquí decidim, si o si, encarar la Pica pel Coll de Riufred on ens resulta menys dificultós seguir les traces del camí que està mes fresat.

Cap a les 11 h coronem el cim!

La Pica d'Estats, sota la seva aprovació i la de la meteo ha estat coronada!

En aquest moments podem gaudir en soledat de la tranquilitat d'un cim altament concorregut pel mal temps que hi impera.

És així que podem disfrutar del bateig dels Cavallers dels 3.000's en absoluta intimitat. Jeje.

Després d'un glopet de cava enfilem avall que pinten bastos!

La nostra por no és per la probable tormenta que ens pugui caure sino per l'espessa boira que ens dificulti trobar el camí de tornada que serà el mateix que el que hem pujat.

Tot i així, després d anar-nos trobant alguns grups d' excursionistes que ens haviem creuat abans de fer el cim, guanyem visibilitat despres de passar el Port de Sotllo i perdre alcada, i a mitja tartera comencem a assaborir el fruit del nostre esforc i gaudir plenament del nostre entorn.

Cap al voltant de les 14.00 h arribem al refu i recollim quatre restes de material i, cap a casona.

Dia complert que, tot i que la nostra intenció era l'ascencio del Pic de Verdaguer (3.133 m), Pica d'Estats (3.143 m), Pic de Montcalm (3.077 m) i Pic de Sotllo (3.073 m) hem pogut fer el cim que, al cap i a la fi és el que busquem els qui ens agrada la muntanya pero hem fet cim no com una finalitat última sino com un mitjà per arribar assolir el que anelem en aquesta vida.

Refuge

Refuge

Refugi Vallferrera

• evaalemany Jul 16, 2018

Paisatges exteriors i interiors ben descrits, emocionants. Ah i molt útils, gràcies !