Uploaded October 29, 2015

Recorded October 2015

2.6
5.2

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

El Gran Tuc de Colomers amb els seus 2933m d'alçada és la muntanya més alta que forma part del Gran Circ de Colomers. Aquest Circ, un dels més interessant de la Vall d'Aran està delimitat a l'Est pel Tuc de Ratera i el de Bergús i per l'Oest per la Creu de Colomers a cavall entre les comarques del Pallars Sobirà i l'Alta Ribagorça. Així delimita la Zona Perifèrica del propi Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i conté una de les majors concentracions de llacs de tot el Parc Nacional. L'ascensió és llarga i jo diria que té dues parts ben diferenciades: La primera part de l'ascensió passant pels diversos llacs i que es fa per terreny força còmode fins l'Estanh de Ratèra de Colomèrs. A partir d'aquí comença un pedregar força insuportable fins el Portell de Colomers i un flanqueig posterior força feixuc fins encarar l'últim tram cap el cim. Això si, la recompensa de les seves vistes des d'aquest bé val la pena l'esforç.
La zona té moltes possibilitats segons la dificultat que busquis. Fer la volta als Llacs de Colomers és força més assequible i paisatgisticament és d'una bellesa indubtable i molt aconsellable si es vol fer una excursió menys exigent o familiar (ens l'apuntem per una altra ocasió).