Uploaded April 17, 2019

Recorded November 2017

1.3
2.6

near Fredes, Valencia (España)

ACCÉS:
S'ha d'agafar la carretera de la Sénia a Fredes (CV-105) i a l'arribar al pantà agafar la pista de terra que ens puja a l'Area de Lleure de la Fou. lloc d'inici de la ruta.

DESCRIPCIÓ:
Ruta circular que parteix de l'Area de la Fou (La Sénia) Surtim direcció el Barranc de les Tosques per fer l'aproximació a la Canal Negra. El traçat pel canal es variat, no es un sender perfectament senyalitzat, tenim marques de color vermell que ens ajuden i alguns trams amb corda per ajudar-nos agrimpar, no es difícil però s'ha d'intuir el camí a seguir, el gps en aquest indret poc servei ens farà donat que l'error que te és molt gran, S'ha de tenir cura ja que tenim trams en forta pendent , pedra solta, fulles, etc. al llarg de l'ascens trobem diversos teixos i faigs.
Un cop arribats al final, ens podem dirigir al mirador situat sobre mateix de la canal, tenim unes fantàstiques vistes panoràmiques, un cop hem gaudit de les mirandes, desfem el camí fet i ens derigim al Negrell i després de gaudir de les vistes des del cim, continuem per la carena passant per la Punta de la Devesa fins arribar a la Punta de la Enderrocada, en aquest punt fem el descens a l'inici de la ruta passant per la Moleta dels Hortets per trams perdedors gairebé sense senda on mes bé realitzes camp a través.

VALORACIÓ:
No és un itinerari fàcil. amb trams de grimpada sols aptes per a gent habituada a grimpar i als terrenys exposats. requereix atenció, saber-se moure per terreny agrest fora de camí definit i cercar els millors passos.
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Ruta dificil pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir-la, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacions.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

ATENCIÓ:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.
Parking

Camí del Negrell

El Negrell (1345 mts)

Bif. al GR-7

Punta de la Devesa (1316 mts)

L'Enderrocada (1308 mts)

Risk

Inici Baixada

Canal

Portella

Moleta dels Hortets (928 mts)