Technical difficulty   Difficult

Recorded July 2016

4.3
8.6

near Espot, Catalunya (España)

Volta completa als Encantats amb sortida i arribada a Espot i fent nit al refugi guardat de Josep Maria Blanc.
S'inicia la ruta des del poble d'Espot, tot seguint marques de GR. No té pèrdua fins el bucòlic refugi guardat de Josep Maria Blanc.
Per no seguir la traça dels Carros de Foc, vam pujar per la Coma del Estanys Escondits, molt més tranquil·la i solitària, fins arribar al coll i seguidament al cim del Monestero (2.877m).
Baixant per la vessant sud del pic, s'enllaça amb el Coll de Monestero, pas en alçada dels Carros de Foc, per enllaçar amb la vall de Monestero i Estany de Sant Maurici.
En aquesta baixada, es millor i més fàcil seguir el camí original dels Carros de Foc, ja que nosaltres varem seguir un camí paral·lel, per damunt del grans rocs, que ens enlentiren la marxa, i ens feren passar per trams una mica més exposats i delicats.
En qualsevol dels casos s'arriba a l'estany de Monestero i a peu de l'Estany de Sant Maurici, al refugi Ernest Mallafré.
Durant la baixada esplèndides vistes dels Encantats.
Un cop arribats a l'Estany de Sant Maurici, fotos de rigor, i baixada pel GR11, fins al poble d'Espot.