Uploaded January 8, 2017

Recorded January 2017

0.9
1.7

near Collbató, Catalunya (España)

Aquesta curta ruta montserratina no es massa complicada en general, tot i que hi ha algún punt en que cal vigilar. Tenia la voluntat de fer una ruta amb poc desnivell positiu; per això vaig decidir agafar el funicular que puja a Sant Joan. Allà vaig començar a caminar pel Cami Nou de Sant Jeroni, camí que no presenta cap mena de dificultat. Quan vàrem arribar a l'altura del Cap de Mort vam girar cap a la dreta , travessat el Torrent de Santa Maria i anar a parar al corriol que passa sota el Cap de Mort. Aquesta maniobra no té cap risc especial però es fa per un lloc a on quasi no hi ha camí marcat i es pugen i baixen pendents molt curtes i bastant dretes. Per tant no hi ha massa perill però cal vigilar.
Des del corriol que ara anem seguint per la zona de la Serra de les Lluernes, tenim molt bones vistes de l'altre cantó de la Serra de Montserrat. Aquest caminet no té cap dificultat especial però ja no es tan còmode com el Camí Nou de Sant Jeroni. Aquí ja trobem zones inclinades de pedra. Es passa sense problemes per elles però potser gent amb por no ho passarà bé del tot. Quan arribem a l'altura de la Roca de Sant Salvador tot canvia una mica. Fins ara no haviem tingut desnivell i ara començarem a pujar. També haviem tingut camins i/o corriols molt ben definits i no haviem passsat per cap punt complicat. En aquests últims 300-400 metres haurem de fer servir les mans per progressar, tindrem alguns dubtes sobre el camí que cal agafar ( tot i que sempre s'acaba veient el punt pel es es més fàcil progressar i finalment ens trobarem la famosa canal per on es dificil passar. Es curta però molt estreta i no s'hi passa amb una motxil.la ni possiblement tampoc si fas una bona panxa. ( veure fotografia adjunta) A vegades no saps a on posar els peus o les mans però si canvies la posició del cos de manera que quedis mig estrebat entre les parets de la canal tot es va arreglant. Per pujar pels punts amb més pendent previs i posteriors a aquesta canal o vam fer ajudats per les mans. Per baixar en canvi vam anar a cercar els arbres i arbustos que hi ha per ajudar-nos de les branques ( les pendents son molt pronunciades). En fi si no es té por i es vigila una mica es disfruta moltissim. Les vistes des de dalt son fantàstiques, justifiquen l'esforç fet per arribar al cim. Retornem al corriol pel que haviem vingut cap a l'Elefant i ens dirigim cap a l'ermita de Sant Benet. Camí montserratí típic que baixa força ràpid. Des de Sant Benet es vá cap a l'ermita de Santa Anna seguint un corriol en que ja hi comencen a aparèixer escales. Un cop a Santa Anna ja s'agafen les Escales dels Pobres i avall que fa baixada fins al Monestir. ( somiaré les escales aquesta nit)

En resum si us agrada caminar, voleu fer una volta curta, sense cansar-se,per Montserrat i no us fan por les pendents en roca, feu aquesta ruta, disfrutareu. Advertiments, aneu ben calçats i vigileu molt si el terra no està sec ( jo no la faria en mullat ). L'he considerat una ruta d'alpinisme pel fet de que es fan servir les mans en diferents punts i això sembla un fet que casa malament amb el senderisme que jo asocio a caminar

Vistes

Vistes des del cim de la Roca de Sant Sslvador ( l'Elefant)

Una de les rampes de pujada ( i de baixada)

Aprofitant la vegetació. La pendent es molt forta