• Photo of Ascensió al Moixeró per la Canal Llarga del Puig Cubell

Recorded September 2013

2.1
4.2

near Bagà, Catalunya (España)

Aquesta excursió circular que ascendeix al Pic del Moixeró (2.091 m), s’inicia al revolt de la carretera de Bagà a Coll de Pal (cota 1.020 m), sota mateix del bonic poblet de Gréixer.

L’itinerari d’ascens utilitza una canal que segurament és una de les menys freqüentats del Moixeró, la Canal Llarga, la qual transcorre per la cara sud de la impressionant paret del Puig Cubell. Aquesta paret ja és visible des d’abans d’arribar a Gréixer. El camí de descens utilitza un camí molt conegut com és el que a través del Coll del Moixeró (1.972 m), baixa al Refugi de Sant Jordi (1.565 m) i retorna a Gréixer a través del GR-107 passant pel Coll d’Escriu.(1.509 m).

Iniciem l’excursió al revolt indicat en el 1r paràgraf seguint el GR-107, al cap de poc d’haver deixat a la dreta el poblet de Gréixer (1.100 m), abandonem el GR per on tornarem, i ens enfilem a la dreta per una pista de desemboscar en direcció al Coll de l’Avet. Una mica abans d’arribar al Coll, cap a la cota 1.400 m, sense cap indicació ni fita, hem d’abandonar la pista i pel mig del bosc ens dirigim cap a la dreta en direcció a la paret. A partir d’aquí, seguint sempre la direcció NO (esquerra) que és la que marca la paret del Puig del Cubell, cada un haurà d’anar a buscar l’itinerari que l’hi resulti més factible, a vegades caldrà caminar arran de roca i d’altres caldrà separar-se uns pocs metres. La dificultat consisteix en poder progressar sortejant l’espessor del bosc i sobretot del sotabosc. És una ascensió fatigosa, l’esforç que cal fer per ascendir la canal, és més elevat que el que correspondria per superar un desnivell de 600 metres, però val la pena per l’originalitat de l’itinerari, la solitud, pels horitzons que se’ns van obrint cap al Sud i per la grandesa de la paret que tenim a tocar.

Un cop s’hagi acabat la paret, la vista s’obre i l’entorn té caràcter alpí. Seguim la mateixa direcció que portàvem, NO, sense camí i amb forta pendent, ens dirigim, fent llaçades si cal, en direcció a la carena pel Coll del Clot dels Amorriadors (2.003 m) on trobem el camí transversal de la Serra del Moixeró. (Si anéssim cap a la dreta, podríem anar a les Penyes Altes del Moixeró).

A partir d’aquí, ja us podeu relaxar, les dificultats s’han acabat. Ara ens caldrà girar a l’esquerra direcció Oest i anar a pujar sense cap dificultat el cim del Moixeró (2.091 m) que el tenim al davant. Bona vista del Pedraforca, el Comabona, la Serra d’Ensija les Penyes Altes... La baixada la fem en direcció SO cap al Coll del Moixeró (1.972 m) on trobarem el camí abalisat que sense cap dificultat i seguint la direcció SO ens portarà al Refugi de Sant Jordi (1.565 m). Un cop aquí seguirem el GR–107 en direcció al Coll d’Escriu (1.509 m), on emprendrem la baixada per pista i en mig d’un bosc de faig preciós, retornem a l’inici.

(L’excursió la classifico de difícil, no perquè tècnicament ho sigui, que no ho és, sinó perquè l’ascensió per la Canal Llarga que es fa sense gens de camí, és dura per la dificultat de progressar degut a la vegetació, tal com ja he explicat).

Inici

19-SEP-13 14:36:14

• Photo of guillemjunyent

guillemjunyent Mar 1, 2019

Gràcies per compartir aquesta ruta.