Uploaded January 29, 2019

Recorded August 2015

1.8
3.5

near Tor, Catalunya (España)

19-08-2015

Sortida d'alta muntanya en solitari, per la vall del barranc del Port Vell, entre la Pica Roja pel sud i el Pic de Canalbona pel nord. A cavall del país Francès i el Català.
Em situo al poble d'Àreu al nord-est del Pallars Sobirà, al final del poble surt la pista que puja fins al Pla de Boet, a l'altura del Pont de la Molinassa, trobo l'aparcament que és el final de trajecte per vehicles.
De bon matí continuo per la pista que puja al Pla de Boet, a l'alçada del pont de Boet a mà esquerra surt el sender que puja a la Pica d'Estats. Sense aturar-me passo pel costat del Refugi de Vallferrera i a la cota 2060 deixo el seder per virar a nord-est i entrar al Barranc d'Areste, a l'altura de la Pleta d'Areste traspasso el torrent per la passarel•la de fusta que hi ha al fons de la pleta.
En aquest punt en direcció est surt la vall del Barranc del Port Vell, encaixonat entre el Serrat de Port Vell i la carena de Pica Roja. Resseguint el camí amb nombroses fites entre prats i tarteres em situo al coll del Port Vell situat a la carena de la Pica al Romazet. Excel•lent mirador de la vall francesa de Sosén i la frontera Andorrana.
Des de el coll ressegueixo més o menys per la carena, amb forta pujada entre roques i tarteres herbades em situo primer al Pic del Romazet i planejant per la carena al segon pic del Romazet. Un cim privilegiat, juntament amb la Pica Roja estan situats al centre del gran cercle de les muntanyes més altes de Catalunya.
El descens el faig per les tarteres, baixant per una gran pendent directament per sobre de l'Estany del Port Vell, passant-lo pel costat oest, continuo baixant seguint el torrent de l'estany fins a trobar el camí de pujada, passant per la passarel•la i més avall el refugi. Ara sí que paro per refrescar la gola i seguir fins a l'aparcament.