Uploaded December 12, 2015

Recorded December 2015

1.7
3.3

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe al parking del Vado de l'Hospital de Benasc i ens disposem a esperar al bus per anar cap a la Besurta.
Deixem el bus al Pla de la Besurta i comencem a remuntar les pendents direcció al refugi de la Renclusa.
Arribem al refugi de la Renclusa aviat. Acomodem els "trastos" al seu lloc, ens dutxem i xerrem amb altres muntanyencs.
Després d'aquest reconfortant sopar ...a dormir!
Ens llevem d'hora i enfilem el camí cap als Portillons Superiors.
Ha 2.700 mts flanquejem a llevant per anar a buscar el Portillón Superior.
Travassem la Glacera de l'Aneto sense problemes i ho fem seguint la traça molt evident que hi ha sobre la neu.
Anem en direcció a la Collada de Corones i després Aneto.
No veiem muntanyencs pel voltant ...encara serem els primers en fer cim!
Arribem a la collada de Corones i coincidim amb uns esquiadors que pujaven des de Barrancs.
Potser no serem els primers.
Última grimpada abans d'arribar al cim.
Arribem a l'avant cim, deixem motxilles i grimpada al canto per superar el "Pas de Mahoma".
El Pas de Mahoma és una aèria i retallada aresta, d'uns 20 mts de llargària.
Aquests 20 mts de llargada té poca pendent i és provista d'una sòlida i bona roca per assegurar la grimpada.
Deixem el "Pas de Mahoma" i arribem a la creu de l'Aneto.
Som els primers muntanyencs vinguts de la Renclusa.
Feta la fotografia de cim retornem a l'avant cim per reagrupar-nos amb l'Anna, que en el últim segon va decidir de no creuar el "Pas de Mahoma".
La nostre il·lusió era de retornar als cotxes per Barrancs o Aigualluts, però com s'ha de passar pel refugi per recollir coses, doncs hem de davallar pel mateix camí.
Recollim les poques coses que hem deixat al refugi i continuem la baixada en direcció a la Besurta per esperar el Bus i tornar al cotxe.
Finalitzem aquesta sortida, de cap de setmana, contents i satisfets de l'objectiu aconsseguit al Massis de la Maladeta.