Uploaded March 19, 2019

Recorded March 2019

0.8
1.7

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

16-03-2019

Aquesta setmana la caminada la comencem a la casa de colònies d'Aiguaviva, es troba a la carretera de Sant Llorenç de Morunys a Berga, a mà dreta poc després del Pont de Valls, per una pista a uns 700 m de la carretera LV-4241.
Aparquem sota la casa de colònies des d'on comencem la caminada, traspassem la rasa de Bosoms i agafem la pista que voreja la casa de colònies en direcció (S). Remuntem la pista fins al dipòsit on la pista es transforma amb un corriol i seguint la rasa, ens deixa a la zona del Mal Pas, amb una pujada molt forta ens endinsem al Bosc de Valls fins a arribar al Roc de la Creu.
Continuem pujant pel corriol i amb poc temps som al Coll del Grauet, des del coll ens dirigim a ponent, sempre resseguint la carena del serrat, fins a arribar a l'abans cim i després al Tossal de les Viudes, excel•lent mirador de la Serra dels Bastets i la Vall de Sant Llorenç de Moruny.
Tornem al Coll del Grauet, i ara resseguim la carena del serrat en direcció a llevant, per pujar el Tossal Gran. Sense camí ni fites que t'indiquin la direcció correcta, per canals amb arbres caiguts, vegetació molt espessa i amb dificultat d'avançar va passant el temps i després de valorar la dificultat decidim tornar enrere i tornar a baixar al Coll.
La tornada la fem pel mateix corriol de pujada fins a la casa de colònies i donem per acabada la sortida d'avui.