Uploaded January 18, 2014

Recorded October 2013

9.5

Viewed 2042 times, downloaded 25 times

near L'Ampolla, Catalunya (España)

Ja comencem a tancar la volta a la província. En aquesta etapa passem pel Baix Ebre i La Ribera d'Ebre. Anem a parar a Tivissa, un poble de la Ribera molt significatiu per a mi, dons d'aquí era la meva àvia. Sortim ben d'hora de l'estació de tren de l'Ampolla i tot passant pel moll i port esportiu ens dirigim a les afores per passar per un tram de la Via Augusta. Ben aviat arribem al Perellò per esmorzar. Sortim del Perellò per carretera que ben aviat deixem per agafar una pista que porta la conducció de gas. Ens dirigim al Plà dels Burgans per anar en direcció de la C-12 a buscar el Pas de Barca de Miravet. Estem intranquils dons avui bufa molt vent i la barca no funciona en dies ventosos. Abans ens hem assebentat de l'horari dons... El Pas de Barca de Miravet és l'únic que queda que només funciona amb la força del riu. Fem una paradeta al bonic poble de Miravet i ens fem unes fotos amb el seu alterós castell. Passem pel devant d'un terrisser on fem parada. Ara passant pel GR-99 anem cap a Benissanet i Móra, capital de la Ribera d'Ebre. Donem una bona volta per Móra dons hi val la pena: el castell, el passeig del riu, el pont, ... Atrevessem el pont per agafar el Camí dels Magrells (el del abocador) i el de Les Planes on podem contemplar majestuoses oliveres. Arribem a la carretera que va de La Serra d'Almos a Tivissa. Tot seguit atrevessem el Barranc fondo que aquest estiu ha sofert un incendi. Ara ja, de lluny, podem contemplar el preciós poblet de Tivissa amb la seva serra de fons que pot ser motiu de moltes caminades, ferrades, i sortides amb BTT. Ens quedarem a dormir a l'Alberg municipal i a menjar al restaurant Missamaroi, que ja ens coneixen d'altres sortides per la zona.

245 M Coll de la Cova

• Photo of Mar Ona

Mar Ona Feb 7, 2015

Hola Lluisma
    Quin mitjà de transport hi ha a Tivissa per arribar o marxar?

• Photo of lluisma

lluisma Feb 9, 2015

A Tivissa tens autocars que van a Mora o a Reus, i a les 2 ja tens Renfe.